22 Ağustos 2015 Cumartesi

Nasıl Zengin Olunur?

Genç yaşta nasıl zengin olunur?

1 – Parayı takip edin. Günümüz ekonomik koşullarında tasarruf ederek milyoner olamazsınız. Odaklanmanız gereken ilk adım artışlarla gelirinizi arttırmak ve bunu devam ettirmektir. Benim aylık gelirim 3,000 TL'ydi ve dokuz sene sonra 20,000 TL oldu. Paranın izini sürmeye başladığınız zaman gelirinizi kontrol edebilirsiniz ve fırsatları görebilirsiniz.

2 – Boy gösterin ancak gösteriş yapmayın! Yatırımlarımdan ve işimden çok katlı gelir elde edene kadar lüks bir saat veya araba almadım. Milyoner olduğumda bile Toyota kullanıyordum. Aldığınız pırıltılı şeylerle değil iş etiğinizle tanının.

3 – Yatırım yapmak için para biriktirin. Para biriktirmenin tek amacı yatırım yapmaktır. Biriktirdiğiniz parayı güvenilir ve erişilemez hesaplara koyun. Bu hesapları acil durumlar olsa bile hiçbir şekilde kullanmayın. Bu sizi birinci adıma yani gelir artışına zorlar.

4 – Borçtan kaçının. Size para kazandırmayacak hiçbir borcu kullanmamayı kural haline getirin. Ben sadece araba için borç aldım çünkü gelirimi arttıracağını biliyordum. Zengin insanlar yatırımlarını güçlendirmek ve nakit akışlarını büyütmek için borç kullanır. Fakir insanlar zengin insanları daha da zengin yapan şeyleri almak için borç kullanır.

5 – Paraya kıskanç bir sevgili gibi davranın. İnsanların birçoğu finansal anlamda özgür olmak ister. Zengin olmak ve zengin kalmak istiyorsanız parayı önceliğiniz haline getirmeniz gerekir. Para kıskanç bir sevgili gibidir. Onu görmemezlikten gelirseniz o da sizi görmemezlikten gelir ve daha da kötüsü kendisine daha fazla değer veren birini bulursa sizi terk eder.

6 – Para uyumaz. Para saatleri, çalışma programlarını veya tatilleri bilmez. Para iş etiği olan insanları sever. 26 yaşındayken perakende satış işindeydim ve çalıştığım dükkan akşam yedide kapanıyordu. Ancak ben fazladan satış yapmak için gece on birlere kadar dükkanda kalırdım. En akıllı veya en şanslı insan olmaya çalışmayın.

7 – Fakirlik hiç de mantıklı değildir. Ben fakirdim ve bu berbat bir şey. Fakirlikle ilgili bütün düşüncelerinizden kurutulun. Bill Gates'in şu sözünü hatırlayın: "Fakir doğduysanız bu sizin suçunuz değildir. Ancak fakir ölürseniz bu sizin suçunuzdur."

8 – Milyoner bir akıl hocası bulun. Birçoğumuz orta sınıf veya fakir aileler tarafından yetiştirilmişizdir. Yaptıklarının iki katını yapabilmek için bir milyonerlerle çalıştım. Bir akıl hocası bulun ve onunla çalışın. Zengin insanların birçoğu bilgi birikimlerini ve kaynaklarını paylaşma konusunda cömert olurlar.

9 – Zor işler yapmak için para kazanın. Fazladan paranız yoksa yatırım da yapamazsınız. Kurduğum ikinci şirket için 50,000 TL yatırım yapmam gerekti. Bu şirket son on yıldır bana her ay 50,000 TL kazandırıyor. Üçüncü yatırımım gayrimenkuldü ve 350,000 TL ile başladım ki bu para net servetimin büyük bir bölümünü oluşturuyordu. Hala bu mülke sahibim ve bana gelir sağlamaya devam ediyor. Diğer adımları gerçekleştirmenin tek yolu yatırım yapmaktır.

10 – 1 milyon TL değil 10 milyon TL hedefleyin. Yaptığım en basit ama en büyük finansal hata büyük düşünmemek olmuştu. Unutmayın ki bu gezegende para azlığı diye bir şey yoktur sadece yeteri kadar büyük düşünmeyen insan eksikliği vardır.

Bu 10 adımı uygulayın ve zengin olun. Finansal hayalleriniz konusunda açgözlü olmanız gerektiğini söyleyen insanlardan uzak durun. Kısa zamanda zengin olma şemalarından kaçının. Ahlaklı olun, asla pes etmeyin ve başarılı olduktan sonra başkalarına da yardımcı olun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder