15 Ağustos 2015 Cumartesi

Eğitm sektörüne Yeni Bir Alternatif Proje: Masaya dönüşen okul çantaları!

Aarambh, atılmış mukavva kutularını kullanarak açıldığında küçük masalara dönüşen okul çantaları tasarladı. Çantalar yerde oturan ve yerde yazı yazan çocukların duruşunu geliştirmek için tasarlandı.

Yoksulluktan kurtulmanın en iyi yollarından biri iyi bir eğitim almaktır. Ancak Hindistan'ın birçok yerinde okul çantası ve uygun sınıf mobilyaları gibi temel okul ihtiyaçlarında ciddi eksiklikler vardır. Bir taşla iki kuş vurmayı başaran Aarambh atılmış mukavva kutularını kullanarak açıldığında küçük masalara dönüşen okul çantaları yaptı.

masaya-donusen-okul-cantasi-1

Aarambh isimli kar amacı gütmeyen kuruluş ve kuruluşun yardım masası Hintli çocukların eğitimle ilgili yaşadığı sıkıntıları çözmenin yollarını arıyordu. Kuruluş öncelikle geri dönüşüm merkezlerinden, ofislerden ve satış mağazalarından eski mukavva kutular topladı. Kalıp tasarımdan önce masa ve çanta şablonları kesildi. Kesim işlemlerinden sonra mukavva çocukların kitaplarını taşıyabilmesi için çanta formunda kıvrıldı. Çocukların rahatı ve postürü için çantalar her gün açıldı ve tekrar katlandı. Bu sayede okuma, yazma ve oturma sonucu ortaya çıkan yazma ve görme problemleri de ortadan kaldırıldı. Yardım masaları Maharashtra'nın kırsal bölgelerindeki okullara dağıtım yaptı.

masaya-donusen-okul-cantasi-2

Aşağıdaki videoyu izleyerek daha fazla bilgi alabilirsiniz:



Bu çözüm hem çocuklara yardımcı oluyor hem de atılmış mukavvaların geri dönüştürülmesini sağlıyor. Her masanın üretim maliyeti 20 cent kadar düşük bir rakam.

 
 
 
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder