22 Ağustos 2015 Cumartesi

Kendi İşinin Patronu

Müşterilerinizi tanıyın

İyi bir girişimcinin hedef kitlesini tanıması ve daha da önemlisi alıcıların satın almak isteyecekleri ürün veya hizmetleri yaratması gerekir. Kulağa basitmiş gibi gelse de kritik bir noktadır.

 

Fikrinizi test edin

Başarısızlığa mahkum bir fikirle yola çıkmak bir girişimcinin vereceği en kötü karardır. Başarısızlık olasılığını belirlemenin en kolay yolu zaman ve para harcamadan önce fikri test etmektir. İşletme danışmanı ve yazar Jim Beach muhtemel on müşteriye yeni fikrinizden bahsetmenizi ve kaç tanesinin satın almak isteyeceğini belirlemenizi tavsiye ediyor.

Pazar en güçlü göstergedir ve ürününüzü tasarlamadan veya geliştirmeden önce pazarı araştırmanız binlerce ve hatta milyonlarca liranızı kurtarmanıza yardımcı olur çünkü bu sayede pazar talebi olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda fikrin tescilinin daha önceden alınıp alınmadığını öğrenmek için patentleri ve markaları da araştırmalısınız.

 

Satış stratejisi seçin

Ürünü nasıl pazarlayacağınızı ve satacağınızı belirlemenizin başarınıza etkisi büyüktür. Çoğu sektördeki standartlara bağlı olsa da başarı tercihlerinize ve becerilerinize göre değişir. En iyi işletme sahiplerinin aynı zamanda iyi bir satışçı da olması gerekmez.

 

İş planı yazın

Bütün yeni girişimlerin sayısız detayı vardır. Bu detayları iş planınızda yakalayabilirsiniz. İş planı hazırlama sürecinde pazar faktörlerini, maliyetleri, işletme yapısını, sorumlulukları ve bir işletmeyi yönetmekle alakalı diğer önemli konuları belirlemek için araştırma yapmalısınız. Birkaç sayfa olsa bile iş planı hazırlamak hayati önem taşır.

 

İyi insanlar bulun

Elinden gelenin en iyisini yapacak ve vizyonunuzu gerçekleştirmenize yardımcı olacak doğru insanları bulmanın en iyi yolu ağlardan yararlanmaktır. Arkadaşlarınız, aileniz ve ortaklarınızın dışında profesyonel etkinlikler ve ticari fuarlara katılarak olası ortaklar ve çalışanlar bulun. Sağlam bir networkunuz varsa ihtiyaç anında insan bulabilirsiniz.

 

Paraya dikkat edin

Olası işletme sahipleri sıklıkla masrafları önemsemez ve paranın kısa sürede nasıl azalacağını tahmin edemezler.

Gerçekçi bir bütçe ve nakit akışı tahminleri hazırlamanız paranızı gereğine uygun yönetmenize yardımcı olur. Bir danışmanla çalışmanız sürecin daha yumuşak olmasına yardımcı olur.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder