22 Ağustos 2015 Cumartesi

Karını Arttırmanın Yolu

İşletme sahiplerinin birçoğu daha fazla para kazanmak için satışların arttırılması gerektiğini düşünür. Ancak bu olay özellikle de kısa vade de oldukça zordur.

Kar marjlarını arttırmak daha fazla para kazanmanın bir diğer yoludur. Aynı müşteriler, aynı olan fiziki satış seviyeleri, aynı sistemler, fazladan personel almadan veya ekstra genel giderler olmadan, mevcut taşınmazlar ve kapasiteyle… Sizce mümkün mü?

 

İşte 10 ipucu

1 – Brüt kar marjınızı hesaplayın

Güncel brüt kar marjınızı bildiğinizden emin olun. Tahmini envanter rakamları kullanmak veya bir önceki yılın bilançosuyla çalışmak iyi bir fikir değildir. MYOB muhasebe yazılımınızı kullanarak bir önceki ay sonu ara hesaplarını hazırlayın. MYOB'daki bu envanter sistemini kullandığınızda envanter tutmanıza gerek kalmaz. Muhasebecinizden kıyaslama rakamları isteyin. Kendi rakamlarınızla endüstri ortalamasını nasıl karşılaştırırsınız?

2 – Kar marjlarınızı analiz edin

Brüt karınız aldatıcıdır. Her ürününüzün ve hizmetinizin brüt karını öğrenin ve bu ek olarak farklı iş bölümlerinin, ürün kategorilerinin, tedarikçilerin veya müşteri kategorilerinin brüt marjlarını da analiz edin. Bu yolla hem düşük kar marjlı veya zarar ettiren öğeleri hem de karlı faaliyetleri veya ürünleri tanımlayabilirsiniz. Daha sonra düşük marjlı hatları satmayı durdurun ve yüksek marjlı olanlara odaklanın.

3 – Fiyatlarınızı arttırın

Bunun zor olduğunu biliyoruz. Ancak işletme sahipleri fiyat konusunda müşterilere göre daha fazla endişe duyar. Genel maliyetlerin her zaman artmaya devam ettiği gerçeğiyle yüzleşin. Evet, eski müşterilerimizi kaybetme riskimiz vardır. Peki, bu müşteriler ya en kötü olanlarsa? Bununla birlikte marjınız %50'iyse fiyatlarda %10'luk bir artış yapmanız müşterilerinizin %17'sini kaybedeceğiniz anlamına gelir ki bu da o kadar kötü değildir.

4 – Bütün fiyatlarınızı yeniden gözden geçirin

Bütün müşterilerinize aynı fiyatımı uyguluyorsunuz? Cevabınız evetse neden? Bazı müşteriler özellikle de devlet veya büyük kuruluşlar gibi faturaları kendileri ödemeyenlerin fiyat hassasiyeti diğerlerine göre daha düşüktür. Tedarikçi fiyat artışlarına uymak için fiyatlarınızı arttırdığınız ve rekabete ayak uydurduğunuz oldu mu?

5 – İndirim yok

İndirim birçok işletmenin yok olmasına neden olur çünkü işletme sahipleri indirimlerin kar marjını yok ettiğinin farkında değildir. Fiyatlarınızda %10 indirim yaparsanız ayakta kalmak için satış rakamlarınızı%25 arttırmanız gerekir.

6 – Fiyat rekabetine girmeyin

Daha üstün değerler sunarak, ekstra miller vererek veya çaba, zaman, endişe ve duygusal maliyetler gibi parasal olmayan masraflarınızı düşürerek kendinizi farklılaştırın.

7 – Tedarikçilerden peşin ödeme indirimleri alın

8 – Hırsızlıkları önleyin

İster personel isterse de müşteriler tarafından olsun nakit kaybetmek oldukça maliyetlidir. Güvenlik personelinin yanında hırsız önleme sisteminiz var mı? Kasanızı denk getirebiliyor musunuz? Bankacınız kim?

9 – Tedarikçi faturalarını takip edin

Bunları kişisel olarak kontrol edin. Bir süre sonra bir şeylerin yolunda gitmediğini hissedebilirsiniz. Almadığınız veya yanlış fiyatlardan faturalandırılmış mallar veya hizmetler karşılığında fazla kesilen faturalar bulduğunuzda şaşırmayın.

10 – Envanter sistemlerini kullanın

Envanter takibi yapmak için envanter sistemi kullanın. Envanterinizde olan işe yaramaz malları, hırsızlık ve stok eskimelerini, iyi satış yapan ürünlerin ne zaman biteceğini envanter takibi yaparak öğrenebilirsiniz. Bu oldukça kolaydır ve işe yarar.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder