27 Temmuz 2015 Pazartesi

Başarılı Girişimcilik Tablosu:Hayat Süprizlerle Doludur...

1 – Görünmez bisiklet kaskı, İsveç

Kent sakinlerinin bir kısmı bisiklete binmekten hoşlanır. İsveç'teki bütün insanlar seyahatlerine bisikletle çıkarken Pekin'deki hava kirliliği ve otomobil trafiğinin artması insanların kabusu olmuştur. İşte bu yüzden bu etkileyici çözümün İsveçli yenilikçiler tarafından bulunması hiç şaşırtıcı değildir. Geleneksel kasklar rahatsızdır ve kullanıcıları koruyup korumadığı hala tartışma konusudur. Aslına bakacak olursanız Hövding adı verilen bu kask bütün boynu saran bir hava yastığıdır. Çarpma esnasında hava yastığı devreye giriyor ve diğer kasklara göre daha geniş bir alanı koruyor.

Şehirli bisikletçiler arasında popülerliği hızla artan Hövding bir taraftan muhteşem bir rahatlık ve koruma sağlarken bir taraftan da çevrenin korunmasına yardımcı oluyor.

 

2 – Yüz tanıma sistemli ödeme platformu, Finlandiya

Başarılı girişimcilik örneği Uniql, dijital ve web teknolojisi kullanılarak yapılan ürün alımlarının sadece online alışverişle sınırlı olmadığını yeni ürünleriyle kanıtladı.  Finlandiya merkezli firma tüketicilerin yüzünü tanıyarak müşterilerin ödeme detaylarını otomatik yükleyen bir sistem geliştirdi. Platform sadece ödeme yerinde geçirilen süreyi azaltmıyor aynı zamanda büyük veri toplama kabiliyetiyle daha kişiselleştirilmiş bir hizmet sunuyor. Azınlık Raporu gibi bilim kurgu filmlerini anımsatsa bile Uniqul sistemi gerçeğe uyarlamaya çalışıyor ve Helsinki'de kullanıma sunmak için hazırlıklar yapıyor.

Uniqul yüz tanıma teknolojisini kullanarak daha genel bir büyüme trendi yaratacağa benziyor.

 

3 – Dokunmatik ekranlı alışveriş arabaları yakındaki ürünleri algılıyor ve yemek tarifler veriyor

Süpermarketleri daha akıllı hale getirme teması hala hızla devam ediyor. Brezilyalı üretici Hellmann's bu sene ilginç bir pazarlama kampanyasına imza attı. Müşteriler süpermarkette dolaşırken Hellmann's mayonezi alırsa kasadaki yazılım bunu tespit ediyor ve alınan diğer malzemelerle mayonezi eşleştirerek yemek tariflerini ekrana getiriyor ve alışveriş fişinde yemek tarifi basıyor. Eylem çağrısı (call to action ) yaptıran bu reklamlar karar verme anındaki tüketicileri hedeflemek için teknolojiyi kullanıyor.

 

4 – Görme engelli çocuklar için kullanılan üç boyutlu baskı teknolojisi, Japonya

2013'ün en moda sözcüklerinden biri 3 boyutlu yazcılardı. Ancak bu konsept modanın ötesindedir ve bu fikri hizmetlerine entegre eden bir sürü işletme gördük ve görmeye de devam edeceğiz. Bizim favorimiz hangisi? Tabi ki Yahoo! Japan's Hands On Search. Görme Engelliler Özel Eğitim Okulu'na yerleştirilen bir kiosk sayesinde görme engelli çocuklar öncelikle arama butonuna basarak merak ettiği nesneyi söylüyor. Nesne veri tabanında mevcutsa 3 boyutlu yazıcı anında o nesneyi basmaya başlıyor ve çocukların gerçekten dokunabilecekleri bir nesne ortaya çıkıyor. Bu proje modelleme ve prototiplendirme amacı taşıyan 3 boyut teknolojisinin nasıl daha da ileri gidebileceğini gösteriyor.

Bazı evlerde ve işletmeler de 3 boyutlu yazcılar olsa bile gelecek yıllarda 3 boyutlu yazıcıların konseptten öteye geçip bir sektör haline geleceğine kesin gözüyle bakılıyor.

 

5 – Gerçek zamanlı çeviriler kötü yabancı dil etkileşimlerinin sonu olacak

Marshall McLuhan'ın Global Köy kitabındaki problemlerden biri insanların iletişim açısından eşit olmamasıydı. İngilizce internetteki hakim dil olsa da dünya hala çok dilli. Bununla birlikte farklı dilleri konuşan işletmeler ve tüketiciler arasında kusursuz bir bağlantı kurmak için mücadele eden firmalar vardır. SIGMO adı verilen ürün bu problemi ortadan kaldırmak için piyasaya sürüldü. Avuç içi büyüklüğünde olan bu cihaz 25 farklı dile anında çeviri yapıyor. SIGMO başlangıç hedefi olan 15,000 doları 250,000 dolara yükseltmiştir.

 

6 – Online ev eşyaları, İsviçre

İsviçre merkezli digitalSTROM ve Çin merkezli Plugaway gibi firmaların geliştirdikleri küçük aparatlar sayesinde ev eşyalarınızı online hale getirebiliyorsunuz. Bu sistemler sadece akıllı telefon uygulamasıyla uzaktan kontrol sağlamıyor aynı zamanda ev sahiplerinin enerji kullanımını ve mülkleriyle ilgili diğer bilgileri gözlemlemelerine de yardımcı oluyor.

 

7 – Akıllı telefonlar aracılıyla hizmet sunan akıllı hastaneler, Güney Kore

Sağlık sektörü hastalıkları önlemenin ve hastane koşullarını daha iyi hale getirmenin yeni yollarını ararken yenilikçilere bel bağlarlar. Diğerlerinden daha öteye giden dijital uygulamalardan biri de Güney Kore'de Seul Ulusal Üniversitesi Bundang Hastanesinde geliştirildi. Patient Guide adıyla piyasaya sürülen telefon uygulaması randevuları ayarlıyor, tahmini bekleme süresini ve hastane masraflarını gösteriyor.

 

8 – Kişiselleştirilmiş moda tasarımı, Londra

Kişiselleştirilmiş hizmetler tüketicilerin daha fazla şey talep etmesine yardımcı oluyor. Bunu fark eden YrStore tüketicileri kucaklayan bir girişimcilik projesine imza attı. Pop-up mağaza ziyaretçilerin kendi kıyafetlerini tasarlamalarına imkan veriyor. Londra'daki Carnaby caddesinde yer alan mağaza da klasik mağazalardaki gibi raflarda hazır giysiler yok. Bunun yerine müşterilerin kendi kıyafetlerini tasarlayabilecekleri ve kendi kişiliklerini yansıtabilecekleri yazılımlar var.

 

9 – Blog yayınlarını kişisel televizyon şovuna dönüştürmek

2013 yılında Google Reader gibi popüler yayın akışlarından bazıları kapandı. Ancak bu kapanmalara tepki olarak yeni alternatifler ortaya çıktı. Kullanıcıların en favori bloglarından, haber sitelerinden ve sosyal ağ akışlarından bilgiler toplayan Guide adlı platform bu haberleri kendi kişiselleştirilmiş televizyon haber bültenlerinde sunuyor.

 

10 – Bira kutularına karşılık bilet, Brezilya

Tüketicilere somut teşvikler sunmadan çevre dostu faaliyetlere katılmalarını söylerseniz fazla ilerleyemezsiniz. Çevreci proje sahiplerinin geri dönüş için bir şey sunmaları gerekir. Bu sene Brezilyalı AlmapBBDO tarafından hazırlanan Beer Turnstile kampanyasıyla bu gerçekleştirilmiştir. Bu seneki Rio karnavalında boş Antarctica bira kutularını sokağa atmak yerine kendilerine getirmelerine karşılık bir ödül verilmiştir. Ödül? Getirilen bira kutuları karşılığında bedava metro bileti verilmiştir. Bu girişimcilik örneği sayesinde sadece bir saatte 1000 kutu geri dönüştürülmemiştir aynı zamanda bir sürü içkili insan araba kullanmak yerine metroyu kullanmıştır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder