8 Ağustos 2015 Cumartesi

Yiyecek İçecek Sektorunde Sıradısı İş Fikirleri

Borsaya göre indirimler yapan kokteyl bar

Dünya ekonomisindeki talihsiz durumu düşünecek olursak talihsizliklerin bir bakıma pozitife dönüştüğünü görmek bizi mutlu eder. New York'daki Waldorf-Astoria Otel borsaya göre indirimler uyguluyor. Hisse değeri düşüşü ne kadar büyükse indirim de o kadar büyük oluyor.  Bu iş fikri borsada para kaybeden yatırımcıları bir içkiyle canlandırmaya yönelik düşünülmüştür. Bar sahipleri müşteri sadakatinin önemini kavradığı için indirimleri müşterilerin büyük çoğunluğunu oluşturan borsacılarla ilişkilendirmiştir.

 

2 – Birleşik Arap Emirliklerindeki bir kahve zinciri haber başlıklarını kahve tutacaklarına basıyor

Birçok insan için kahve ve gazete ayrılmaz bir ikilidir. Birleşik Arap Emirliklerinde yayın yapan Gulf News bunu bir sonraki adıma taşımıştır ve bu ikiliyi iyice kaynaştırmıştır. Birleşik Arap Emirliklerinde yer alan kahve zinciri Tim Hortons sattığı kahvelerin kahve tutacağına günün haber başlıklarını basıyor. Kahve tutacaklarının pazarlama aracı olarak kullanılmasını amacı Gulf News'in en dikkat çekici başlıklarını göstermek ve kahve içenleri günün en hit haberlerini öğrenmelerini için yeniden gelmeye teşvik etmektir.

 

3 – Hellmann's marketlerde alışveriş yapan müşterilerin fişlerine kişiselleştirilmiş tarifler basıyor

Hellmann's en iyi mayonez üreticilerin biridir ancak firma ürünlerinin istedikleri gibi yaygın kullanılmadığını fark etti. Satışları arttırmak amacıyla ürünleriyle ilgili müşterilerin ufkunu açmaya karar verdi. Hellmann's marketlerde kendi ürünlerini alan müşterilerin alışveriş fişlerine mayonezle yapılabilecek tarifler basmaya karar verdi. Alışveriş fişi gibi her yerde bulunan bir öğeyi kullanarak ürünleriyle yapılacak muhteşem lezzetleri müşterileriyle tanıştırdı.

 

4 – Her yarım porsiyon yemek açlıkla mücadele edenlere bağışlanıyor

Halfsies restoranlara gidenlerin yedikleri yemek miktarı hakkında düşünmelerini sağlamak ve israfı önlemek amacıyla bir uygulama başlattı. Bir porsiyon parası ödediğiniz yemeklerin yarısı geliyor ve ekstra para açlıkla mücadele eden hayır kurumlarına bağışlanıyor.

 

5 – Kullanıcı katkılı içecek firması online içecek pazarına girmenizi sağlıyor

İçecek pazarı oldukça rekabetçi bir alandır. Her gün yeni lezzetler sunulur ancak yine de pazarı eski lezzetler yönetir. Uflavor'ın iş modeli sayesinde tüketiciler kendi içeceklerini yapabiliyor. Kullanıcılar kendi alkolsüz içeceklerini yapıyorlar ve sunuyorlar. İçecekler sitede popüler olursa halka satabiliyorlar. Ayrıca kullanıcılar kendi şişe tutacaklarını da tasarlayabiliyor. Bu içecekler satış otomatlarına koyulabiliyor. Şu anda en favori lezzet karışımları internet sitesi üzerinden satılıyor. Kişiye özel içecekler şüphesiz gıda sektöründeki en iyi iş fikirlerinden biri.

 

6 – Arkadaşlık sitesi bekarları bir araya getirerek artık yemeklerin paylaşılmasını sağlıyor

Şu zamana kadar birçok arkadaşlık sitesi gördük. Ancak bu seferkinin formatı daha farklı çünkü toplumsal sorunlara odaklanıyor. Bu benzersiz iş fikrinin arkasında İsveçli Lantmannen vardır. Bekar insanlar mutfakta kalan artık malzemelerini ve aynı zamanda yemeklerin hazırlanmasında kullanılacak malzemeleri internet sitesi aracılığıyla sayfaya ekliyor. Hizmet daha sonra kullanıcıları eşleştiriyor.

 

7 – Hepsi bir arada peynir yapma kiti, Kanada

Günümüzde tüketiciler mutfakta daha cesur olmaya başlamıştır ve gıda sektöründeki kendin yap kültürü hızla büyümektedir.  Gelişmeleri yakından takip eden ve her şeyden haberdar olan Make Cheese firmasının arkasındaki kadın Ella Kinloch bu trendin farkına vardı ve peynir yapma kitleri geliştirdi. Kanada Alberta'da yer alan firma müşterilere malzemelerin, ekipman ve tariflerin bir arada olduğu kitlerden gönderiyor. Şu anda mozzarella, poutine ve krem peynir kitleri satılmaktadır ancak firma yakın zamanda küflü peynir ve gouda (Hollanda'da yapılan bir tür peynir) seçeneklerini de piyasaya sürmeyi planlıyor. İnsanların kendi peynirlerini üretebilmelerine imkan sağlayan bu iş fikri Kanada'da büyük ilgi görmüş durumda.

 

8 – Çatılarda yetişen bostanlar sebzeler, Hollanda

Global nüfus istikrarlı bir şekilde her sene arttığından bahçe alanları da bulmak zorlaşıyor. Hollandalı bir sebze bahçesi girişimcisi bunu fark etti ve sebze yetiştirilmesi için büyük ölçekli çatı alanlarının kullanılabileceğini tespit etti. Dakboerin bahçeleri tasarlıyor ve aynı zamanda çatı sahipleri arzu ederse bahçenin bakımlarını da yapıyor. Hiper yerel girişimlerin popülaritesi her geçen gün artmaktadır ve gıdaların evde üretilmesi gıda sektörü içinde gerekli bir gelişmedir.

 

9 – Kişiselleştirilmiş kahve karışımları her hafta kapınıza geliyor

Yataktan kalkamayan birçok insan sabahları kahve içtiğinde zımba gibi olur. Bunu fark eden EightPointNine bir üyelik sistemi oluşturdu. Kullanıcılar her hafta kendi kahve karışımlarını yapıyor ve kahveleri kapılarına kadar gidiyor. İngiltere merkezli EightPointNin kendi karışımlarını yapmak isteyemeyenlere her hafta farklı karışımlar sunuyor. Zaman sıkıntısı çeken müşteriler için kapıya gelen bu hizmet müşterileri çok memnun ediyor.

 

10 – Üyelikle gelen aylık yemek ve müzik paketi

Müzik ve yemek muhteşem bir çifttir. Turntable Kitchen kurduğu üyelik sistemiyle üyelerine aylık olarak yemek tarifleri, mutfak malzemeleri ve bu yemeğe eşlik edecek müzik albümleri gönderiyor.  Malzemelerin yerel olmasına dikkat ediyorlar ve seslerini duyurmak isteyen az bilinen grupların albümlerini gönderiyorlar. Bu sayede küçük girişimleri de desteklemiş oluyorlar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder