Yeni bir iş kuran herkesin kendi kuralları veya esasları vardır. Bende size kendi kurallarımdan bahsetmek istiyorum. Benim kurallarımdan hem şirket açarken hem de işlerin yolunda gitmesini sağlamak için faydalanabilirsiniz.
1 – Bulduğunuz iş fikri takıntı haline gelmediyse ve sevdiğiniz bir şey değilse şirket açmayın.
2 – Çıkış stratejiniz varsa bu iş fikri sizin için takıntı haline gelmemiştir.
3 – Birlikte çalışmaktan keyif alacağınız insanları işe alın.
4 – Satış her derde devadır. Şirketinizin para kazanacağından ve gerçekten satış yapacağından emin olun.
5 – Temel yetkinliklerinizi bilin ve en iyi şekilde gerçekleştirmeye odaklanın. Temel yetkinliklerinizle uyumlu insanları işe alın. Elinizden gelenin en iyisini yapın. Temel yetkinliklerinizin dışındaki insanları işe alırken örgüt kültürünüze ayak uydurabilecek insanları seçtiğinizden emin olun ve yüksek maaş vermeyin.
6 – Espresso makinesi mi? Şaka mı yapıyorsunuz? Kahve yakın arkadaşlarla içilir. Soda bağımsızdır. Öğle yemeği ofis dışına çıkmak ve konuşmak için bir fırsattır. Bir günde 24 saat vardır ve insanlar işini severse işlerini yapmak için mümkün olduğunca çok çaba sarf ederler.
7 – Kapalı ofis sisteminden uzak durun. Açık ofisler insanların ahenk içinde çalışmasını ve enerjinin yüksek olmasını sağlar. Bir çalışan gizlilikten bahsederse tuvaletteki kilidi nasıl kullanacağını gösterin. Gizlilik diye bir şey yoktur. En büyük korkularımdan biri imparatorluk kurmak isteyen birini işe almaktır. Birinci sınıf uçmak isteyen veya özel sekreter isteyen bir olursa hemen kaçın. Bir yönetici satış ziyaretlerine gitmiyorsa hemen bu kişiden kurtulun. Bu kişiler kraldan kralcıdır ve şirketinizi kirletirler.
8 – Teknolojiyi – mümkün olduğunca – bildiğiniz ölçüde kullanın. Her zaman daha ucuz yollar vardır. Apple'ı biliyorsanız kullanın. Vista'yı biliyorsanız kullanın. Şirketi yeni açtığınız için birkaç çalışanınız olacaktır. İnsanların bildikleri şeyi kullanmalarına izin verin.
9 – Örgüt düzenini düz tutun. Başlangıç aşamasında yöneticiler yöneticilere rapor verirse başarısız olursunuz. Başlangıç aşamasını geçtikten sonra yöneticiler yöneticilere rapor verirse politikalar oluşturursunuz.
10 – Asla promosyon ürünü almayın. Birisi bana logo işlemeli polo tişörtler yollarsa bu kesin başarısızlık göstergesidir. Fuarlar ve şovlar için çalışanlarınıza promosyon ürünleri almanızda bir sakınca yoktur ancak insanların markalı polo tişörtlerinizi dışarıda giyeceğini düşünüyorsanız hata yaparsınız ve boşuna para harcamış olursunuz.
11 – Bir halkla ilişkiler firmasıyla çalışmayın. Halkla ilişkiler firmaları okuduğunuz yayınlardaki, izlediğiniz şovlardaki ve gezindiğiniz internet sitelerindeki kişileri arar veya e-posta gönderir. Bu insanlar da gönderilen e-postaları yayınlar. Kendi alanınızla alakalı herhangi bir bilgi tükettiğinizde bu bilgiyi yayınlayacak kişinin e-posta adresini bulun ve bu kişiye kendinizi ve şirketinizi tanıtan bir mesaj gönderin. Yayıncıların işi yeni konular bulmaktır. Sizden e-posta almayı halkla ilişkiler basın sözcülerinden e-posta almaya tercih ederler. Bu kişilerle bir kere bağlantı kurduktan sonra size sektörle ilgili sorular soracaklardır ve onlar için haber kaynağı haline geleceksinizdir. Akıllı olursanız sizi kullanırlar.
12 – İşi çalışanlarınız için eğlenceli hale getirin. Çalışanlarınızın stres seviyesinin ve başarılarının farkında olun ve onları ödüllendirin. İlk şirketim MicroSolutions'da aylık satış rekoru kırdığımızda veya birisi özel bir şey yaptığında personelime 100 dolar verirdim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder