15 Ağustos 2015 Cumartesi

Girişim Kararı

Hepimizin aklına milyon dolarlık iş fikirleri gelir. Ancak burada önemli olan fikrin bir dayanağının olması ve uygulanabilir olmasıdır.

10 yıllık küçük ölçekli işletme sahibi olarak fikrinizin uygulanabilir olup olmadığına karar vermenize yardımcı olacak 3 kritik soru belirledim.

1 – Konsept: iyi bir fikir mi? Hadi açık olalım. Her fikir iyi değildir ve bu nedenle annenizin iyi demesi iyi olduğu anlamına gelmez. Birçoğumuz "bu fikri hayata geçirirsem devamı gelir" diye düşündüğümüz için hayal kırıklığına uğrarız çünkü bu şekilde düşünmek hem çekicidir hem de tehlikelidir. Köpeklerinizi çok sevdiğiniz için köpek dişlerini beyazlatan beyazlatma kalemlerinin satış patlamasına neden olacağını düşünmeniz saçmadır. Bir şey başlangıçta iyi bir fikirmiş gibi görünebilir ancak bu fikrin tamamen doğru olup olmadığını belirlemek için sormanız gereken bazı sorular vardır:

İhtiyaç var mı? Bu ihtiyaç ne kadar kayda değer?
Mevcut rekabet ne durumda?
Olası müşteri tabanın büyüklüğü ne?
Ürün veya hizmeti sunmak için rakipsiz bir beceriniz var mı?
Bu alanda deneyiminiz var mı?
Pazarda/sektörde ürünü veya hizmeti daha çok veya daha az çekici yapacak trendler var mı?
2 – Uygulama: konsepti nasıl uygulayacaksınız? Sağlam bir iş planına sahip olmak kadar iş planını uygulamakta önemlidir. Köpek dişi beyazlatıcısı satmak uygulanabilir bir konseptmiş gibi görünebilir ancak bu konsepti nasıl uygulayacaksınız? Ürünü nasıl üreteceksiniz? Uygulaması ne kadar kolay olacak? Ürünü nasıl pazarlayacaksınız ve teslim edeceksiniz? Bu sorular ve diğerleri iş fikrinin uygulama sürecini tasarlarken göz önünde bulundurmanız gereken kritik konulardır:

Müşteri hizmetlerini nasıl sağlayacaksınız?
Ürün veya hizmetin kalite seviyesi nedir?
Ürün veya hizmeti verimli bir şekilde nasıl üreteceksiniz?
Pazarlamaya ne zaman başlayacaksınız?
Ürün/hizmet nasıl üretilecek? Uygulanacak?
Ürünü pazarlamak ne kadar kolay/zor?
yeni-ise-girismek

3 – Karlılık: iş modeliniz karlı mı? Kar amacı gütmeyen bir işe başlasanız bile çoğu girişimci kar etmek ister. Analizin bu kısmında bütün iş modelinizi değerlendirmeniz çok önemlidir. Köpek dişi beyazlatıcınız için fiyatlandırma yapısı belirlemelisiniz. Beyazlatıcıları toptan mı yoksa tek tek mi satacaksınız? Sadece beyazlatıcı mı satacaksınız yoksa beyazlatma hizmeti de verecek misiniz? Ürünü nerede satacaksınız: online, spalar ve veterinerler aracılığıyla veya perakendecilerde? İş modelinizi ve kar potansiyelinizi değerlendirmek için bu soruları göz önünde bulundurun:

Maliyet yapınız ne? Masraflarınız ne kadar olacak?
Müşteri kazanmanın maliyeti ne?
Tahmini talep nedir? ( nicel )
Nasıl satış yapacaksınız? Online, fiziki dükkan, parti konseptini kullanarak, yeniden satışçılar aracılığıyla?
İşletmeler arası satışa mı yoksa firmadan tüketiciye doğru gerçekleşen satışa mı odaklanacaksınız?
Gruplara mı bireylere mi satış yapacaksınız? Ürünleri toptan mı yoksa tek tek mi satacaksınız?
Franchise modeli mi kullanacaksınız?
Hizmet mi, ürün mü yoksa ikisini birden mi satacaksınız?
Bu sorular iş planı görevi görmese de acemi girişimciler için yeni bir işe girişmek için basit bir kılavuz işlevi görecektir.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder