Çok değil akıllıca çalış eski bir laftır. Bu konsepti benimserseniz bütün iş hayatınızda başarıya ulaşmanız kolaylaşır. İş hayatında başarılı olmak isteyenler için araştırdığımız akıllı çalışma teknikleri şöyle:
Önceliklerinize karar verin
1 – Yapılması gereken her şeyi değerlendirin. Herhangi bir şeye balıklama dalmadan önce şevkin akılla yumuşatılması gerektiğini mutlaka hatırlayın. İşinizle ilgili her hususu gözden geçirin ve üzerinde düşünmek için zaman ayırın. Bu sayede her detayın tam ve doğru olduğundan emin olursunuz.
2 – Taslak çıkarın. İster kafanızda ister kağıt üstünde fark etmez. Elinizin altında mutlaka bir yapılacaklar listeniz olsun ve sırasına göre takip edin. Adımları tekrarlamak, hata yapmak veya bir şeyleri unutmak istemezsiniz.
3 – Hayır demeyi öğrenin. Bir güne bir sürü program sıkıştırmayın ve bir gün içinde neler yapabileceğiniz konusunda gerçekçi olun.
4 – Amaçlarınızı sınırlandırın. Çoklu görevlerden kaçının çünkü görevler arasında gidip geldikçe üretkenliğiniz azalacaktır. Bir şeye odaklanın ve bu görevi tamamlamak için elinizden gelenin en iyisini yapın.
Müşterilerle ilgilenin
1 – Müşterilerinizle doğru bir şekilde iletişim kurarak onları kontrol edin. Müşterilerin iş dönüş süresini net bir şekilde anladıklarından emin olun. Israrlarından etkilenmeyin çünkü her müşteri işinin acil olduğunu söyler. İşletmelerin birçoğunun birden fazla müşterisi vardır ve müşterilerin birçoğu çoğu zaman bunu unutur.
Müşterilerinize 1 ile 3 arası şık sunun. Asla fazlası değil. Müşterinize bir kartela verin ve net bir şekilde hangi rengi istediklerini sorun. Çok fazla seçeneğin olması korkunç gecikmelere neden olur çünkü müşteriler bütün olasılıkları değerlendirmek isterler. Bu tür problemleri önlemek için "bu maviyi sevdiniz mi yoksa yeşil daha mı iyi?" gibi şeyler söyleyin.
2 – Kötü işleri asla kabul etmeyin. Bir işin iyi sonuçlanıp sonuçlanmayacağını bilirsiniz. Müşteri veya patron kendinizi rahat hissetmediğiniz ( mantıksız bir beklenti veya alanınız dışında olduğu için ) alanlarda baskı yaparsa en kısa sürede teklif edilen işle ilgili rahatsızlığınızı dile getirmelisiniz. Kendi hesabınıza çalışıyorsanız parayı geri çevirmek zor olsa da işi reddetmek daha mantıklı olacaktır.
3 – Yeniden teklif verin. Bir iş yapılan değişiklikler yüzünden pahalı veya karmaşık hale geldiyse yeniden teklif verin. Farklı bir alana girdiyseniz, çalışmayı durdurun ve yeni bir teklif hazırlayın. Yapılan değişikliklerden sonra orijinal teklifte verilen fiyatın artacağını müşteriye açıklayın. Ne kadar ödeme yapacağı müşterinin bileceği bir şeydir ancak müşterilerle çalışırken ne kadar akıllı hareket edeceğiniz sizin kararınızdır.
Kısa sürede daha üretken olun
1 – Malzemelerinizi de hesaba katın. Malzemelerinizin kalitesinden ödün vermeyin. Ucuz malzemeler veya araçlar çalışmanızı zorlaştırır çünkü sağlam veya güzel olmazlar. Tasarruf etmek isteyebilirsiniz ancak ucuz malzemeler yüzünden fazladan bir veya iki saat harcamak akıllıca değildir.
2 – Yöntemlerinizi gözden geçirin. Mümkün olduğunca verimli ve etkili olmaları gerektiğini unutmayın. Dikkatinizin dağılmasına neden olacak ortamlarda çalışmayın. İşleri tek tek değil grup halinde yapın. Verimliliğinizi mümkün olduğunca yükseltin.
3 – Kısa yolları araştırın. Bu bir şeylerden kaçmak veya tembellik yapmak için en kolay yolları kullanın anlamına gelmiyor. Örneğin her gün bir sürü e-posta yanıtlıyorsanız ve tekrar tekrar benzer cevaplar veriyorsanız cevaplarınızı kaydedin. Sorular geldikçe kaydettiğiniz cevapları kopyalayıp yapıştırın. Ufak değişiklikler yapmanız gerekse de tekrar tekrar aynı cevabı yazmaktan iyidir.
4 – Doğru insanlara doğru zamanda yetki verin. Takımınızın nizami olduğundan emin olun. Bir kişi hızlıysa bu kişiyi en uzun projede görevlendirin. Bir kişi daha nitelikliyse ve yanlış yapmamaya özen gösteriyorsa bu kişiyi daha kritik işlerde görevlendirin.
5 – Oyalanmayın. İşteyken amaçsızca internette gezinmeyin veya e-postalarınızı kontrol etmeyin. Çalışmanız gereken zamanlarda çalışın ve bu tür etkinlikleri boş zamanlarınızda yapın.
6 – Esnek olun. İşler her zaman planlandığı gibi gitmeyebilir. Başarılı olmadığınız konularda yeni yöntemler denemeye ve yeni şeyler yapmaya açık olun.
Kendinize dikkat edin
1 – Dinlenin. Her gün sekiz saat uyumalısınız. Kendinizi 12 saat çalışmak için zorlayabilirsiniz ancak bu sürdürülebilir bir şey değildir. Belli bir noktadan sonra vücudunuz yorulur ve beyniniz yıpranmaya başlar. Konsantrasyonunuz bozulur ve dikkatsiz hatalar yapmaya başlarsınız.
2 – Dönem dönem ara verin. Ofiste olduğunuz zamanlarda bile kafanızı toplamak için kendinize zaman ayırın. İşte olduğunuz zamanlarda her saatin ilk 50 dakikasını çalışmaya ve 10 dakikasını molaya ayırın.
3 – Veriminizin azaldığı noktaların bilincinde olun. Sağlığınızı ve iş bütünlüğünüzü korunmanız gerektiğini unutmayın. Kendiniz için çalışmanız yorulmanıza neden olur ve sizi hatalara sürükleyebilir. Şunu unutmayın ki yorgun olduğunuz zaman bir işi tamamlama süreniz normal zamanların iki üç katına çıkar. Birkaç saat dinlenin ve tazelenmiş bir şekilde işinizin başına dönün. Gün ortasında yapılan şekerlemeler size avantaj sağlayacaktır.
İpuçları
Paranızı akıllıca kullanmayı öğrenin. Çok çalışmak ve kazandığınız her kuruşu harcamak akıllıca değildir.
Çalışabiliyorsanız çalışın. Tembellik yapmayın veya dışarı çıkmayın. Aksi halde işi belirtilen zamanda tamamlayamazsınız. İşi erken bitirirseniz ve yapacak başka işinizde olmazsa istediğinizi yapabilirsiniz. Ama bunu işin ortasında yapmayın.
Hasta olduğunuzda evde kalın ve iyileşene kadar dinlenin. Hasta veya yorgun olduğunuzda bir sürü hata yaparsanız.
Uyarılar
Dereyi geçerken at değiştirilmez. Bunu yaparsanız planlananın üstünde masraf yapmanız gerekir. Ufak tefek düzeltmeler yapabilirsiniz ancak büyük değişiklikler yapmadan önce yeniden düşünmelisiniz ve yeni teklif vermelisiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder