Mükemmel kişisel vasıfları olan liderlerin ve girişimcilerin diğerlerine göre rekabet üstünlüğü vardır. Bu vasıfları öğrenmek teknik yetenekleri öğrenmeye göre daha zordur ancak sonuçlar yatırımlara değer.
Herkes keyif aldığı insanlarla çalışmak ister. Siz de sempatik bir insansanız yeni müşterileri etkileyebilir ve minimal çabayla uzun soluklu ilişkiler kurabilirsiniz.
Müşteriler çalışmak istedikleri insanları değerlendirirken inanılırlığı, beğenilirliği ve güvenilirliği baz alırlar. Kendilerine şu soruyu sorarlar: "Ahmet ne yaptığını biliyor mu ve Ahmet'le çalışmak keyifli olur mu?". Antipatik bir insansanız ne kadar yetenekli olduğunuzun bir anlamı kalmaz çünkü insanlar sizinle çalışmak istemez.
Sempatiklik üç özelliğin birleşimidir: empati, güvenilirlik ve dürüstlük. Her özelliğin neden önemli olduğunu ve bu özellikleri geliştirmek için neler yapmanız gerektiğini öğrenmek için makaleyi okumaya devam edin.
1-Empati:
Empati başkalarının durumlarını ve bakış açılarını anlamakla ilişkili bir kabiliyettir. Güçlü ve kalıcı ilişkiler her zaman empatiyle kurulur. Empati öz farkındalık, deneyim ve pratik gerektiren bir hayat becerisidir. Nasıl empati kurduğunuz ve kiminle kurduğunuz özel ve profesyonel hayatınızdaki iniş çıkışları etkiler.
Ortak deneyimler anlık ilişkiler ve paylaşılan güven seviyesi aracılığıyla insanları birbirine bağlar. Örneğin işini kaybeden, yeni bir işe başlayan, kanser olan, finansal zorluklar yaşayan veya kitap yazan biriyle bu konularla ilgili deneyiminiz varsa kolaylıkla empati kurabilirsiniz.
Ancak şunu unutmayın ki empati diğerlerinin fikirlerine katılmak veya herkesi memnun etmeye çalışmak anlamına gelmez. Kararlar verirken çalışanlarınızın, ortaklarınızın ve meslektaşlarınızın duygularını da hesaba katın. Bu beceriyi geliştirmek için daha az tepki verin, daha çok dinleyin ve kendinizi diğerlerinin yerine koymaya çalışın.
Bundan sonra bir müşteri veya çalışanla mücadele ederken onları dinlemek için birkaç dakikanızı ayırın.
2 – Güvenilirlik:
Müşteriler işletmelerin güvenilir, sağlam ve emin olmasını ister. Birisinin yardıma ihtiyacı olduğunda ona yardımcı olacağını düşündüğü insanları arar. Bu hizmet vermekten fazlasıdır. Bu bir taraftan proje zamanına ve bütçesine bağlı kalmak bir taraftan da işinizi iyi yapmaktır.
Başarılı şirketlerin bazıları tutarlılıklarından dolayı itibar kazanmıştır. Uçağı kaçırdığınız zaman havaalanındaki Starbucks'a gidersiniz çünkü alacağınız kahvenin tadının daha öncekilerle aynı lezzette olduğunu bilirsiniz. Nerede olduğunuzun bir önemi yok Starbucks her zaman aynı lezzette kahve sunar.
Müşteriler güven duygusundan hoşlanır. Kesinlik gönül rahatlığı sağlar ve insanların birçoğu güvenilir hizmetler için daha fazlasını ödemeye razı olurlar.
İtibarınızı güvenirlilik üzerine kurun. Siz veya çalışanlarınız bir söz veriyorsa bu sözü mutlaka yerine getirin. Sorumluluklarınızın bir bölümünü yerine getiremeyeceksiniz en kısa zamanda bunu müşterilerinize söylemelisiniz. Geçici kesintiler affedilebilir ancak bariz hatalar veya yalancılık affedilemez.
sempatik-olmak
3 – Dürüstlük:
Dürüstlük eksikliği kültürümüze yayılmıştır. Politika, spor, iş ve eğlence dünyasında bu eksiklik sık sık görülür. Dürüstlük profesyonelliğin ve tutumun en üst seviyesidir. Dürüstlük başkaları önemsemede veya fikriniz popüler olmasa da doğru olduğuna inandığınız şeyi yapmaktır.
Yatırımcı Warren Buffett konuyla ilgili şunları söylemiştir:"insanları işe alırken üç özelliğe bakmalısınız: dürüstlük, zeka ve enerji. İlkine sahip değillerse diğer ikisinin de bir önemi kalmaz. İnsanların birçoğu akıllı ve yeteneklidir ancak çok azı dürüstlüğü geliştirmek için çaba gösterir. Zamana, enerjiye ve kendini geliştirmeye yatırım yapanlar büyük faydalar sağlar".
İster profesyonel olsun ister özel olsun ilişkiler dürüstlük ve doğruluk gerektirir. Bazı günler en yüksek seviyede davranmak zor olsa da gösterdiğiniz çabaya değecektir. Çalışanlarınıza, meslektaşlarınıza, arkadaşlarınıza ve ailenize her zaman tutarlı davranın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder