8 Ağustos 2015 Cumartesi

Genç Girişimciler

Gençler tarafından yürütülen online işlerin sayısı her geçen artmaktadır. Bununla birlikte bu girişimcilerin gerçekten genç olmaları demografik olarak gözden kaçırılır. Online iş yapanların pazara girişi kolaydır çünkü giriş bariyerleri düşüktür. Teknoloji delisi birçok genç başarılı girişimlere imza atmaktadır ve internetteki bolluğun avantajlarından yararlanmaktadır. Bazı genç girişimcilerin başarıları gerçekten dikkate değerdir. Örneğin e popüler olan sosyal paylaşım sitelerinden MySpace ve Facebook gibi internet sitelerinin arkasında da gençler vardır. Mark Zuckerberg dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook'u kurduğunda henüz üniversitedeydi.

Dünyada teknik becerileri ve fikirleri olan sayısız genç insan varken bu genç girişimcileri bekleyen bir sürü zorluk da vardır. İşte teknik düşünen genç girişimcilerin zorlukların üstesinden gelmelerine ve girişimlerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak ipuçları.

 

1 – Mücadeleye hazır olun

Bir iş yönetmek kolay değildir. Müşterilerle sürekli iletişim halinde olmanız gerekir. Müşteriler günün herhangi bir saatinde sizinle bağlantı kurar, ürünlerin bakımının yapılması gerekir ve hatta personelin yönetilmesi gerekir. Kısacası bir iş yürütmek çaba gerektirir. Herhangi bir şeye başlamadan önce gerçekten iş yapmak isteyip istemediğinize karar vermelisiniz. Herkes bir işi yönetebilir diye bir şey yoktur. Teknik anlamda iyi olabilirsiniz ancak karlı bir işi idare etmek tamamen farklı bir durumdur. Pazar liderlerine bakın. Örneğin Google üç kişi tarafından yönetilir. Bu kişilerden iki tanesi teknik odaklıyken bir tanesi de işletme alanında profesyonel deneyimi olan CEO'dur. Hala bir fikriniz varsa ve bu fikrinizi gerçekten hayata geçirmek istiyorsanız sakın pes etmeyin.

Üstesinden gelmeniz gereken bir diğer önemli konu da zamandır. Okul ve iş arasındaki dengeyi tutturmanız gerekecektir. Bir işi yönetmek tam zamanlı işlere benzemez ve bazı zamanlarda patlayacak gibi olursunuz. Hangi yöne gitmek istediğinize karar verin ve kararlarınızı bu doğrultuda verin. Örneğin bir spor takımında olabilirsiniz veya bir işe başlayabilirsiniz ancak büyük ihtimalle ikisini birden yapamazsınız.

 

2 – Fikrinizi kağıt üzerinde planlayın ve diğerlerine anlatmak için hazır olun

Küçük ölçekli bir işletme yönettiğiniz zaman fırsatlar en beklenmeyen zamanlarda karşınıza çıkar. Potansiyel bir müşteriyle partide, konferansta ve hatta otobüs durağında bile karşılaşabilirsiniz. Yeni ürününüzden veya hizmetinizden herkesin haberi olmayabilir ancak ne kadar çok insan bilirse o kadar çok fırsat doğar. Haberleri yayın. Potansiyel müşterilerinizle tesadüfen karşılaşma şansınız yüksektir.

İş modeliniz üzerinde çalışın. Siz de kalem-kağıt yönetim sistemini kullanabilirsiniz. Bir plan üzerinde kalem ve kağıtla çalışmak daha verimlidir ve yazarken plan üzerinde daha fazla düşünmenizi sağlar. İşinizi her an herkese anlatmak için hazır olun. Planınızı doğru bir şekilde hazırladığınız takdirde herhangi bir problemle karşılamazsınız. Plan olmadan yaptığınız açıklamalar havada kalır, güvensiz görünmenize neden olur ve başarı şansınız azalır veya hiç olmaz.

Kartvizitler bastırın ve dağıtın. Kartvizitler müşteri bulmanın en verimli yollarından biridir. Pazarda ürün veya hizmetlerinizi alabilecek biriyle tesadüfen karşılaşırsanız onlara ne yaptığınızdan bahsedin, daha önceden hazırlamış olduğunuz planı kullanarak kısaca işinizi açıklayın ve onlara kartvizit verin. İnsanlarla karşılaştığınızda bazıları sizi ciddiye almayabilir ancak kartvizitleriniz ciddiyetinizin kanıtı olacaktır.

 

3 – Kaynaklarınızı iyi değerlendirin

Genç girişimcilerin genellikle yeterli sermayesi olmaz ancak yine de değerlendirebilecekleri birçok kaynak vardır. Örneğin finans hizmetleri sektörü için bir internet uygulaması geliştiriyorsanız sizin veya daha da önemlisi ailenizin tanıdığı muhasebecilerin veya ekonomistlerin olması gerekir. Bazen ailenizi ve arkadaşlarınızı sizin için bir şeyler yapmaya zorlamak işleri zora sokabilir. Ancak genç bir girişimci olarak uygun kaynakların sağlayacağı avantajlardan nasıl yararlanacağınızı öğrenmelisiniz.

Sermayeye erişimi eksikliği girişimciler için oldukça büyük bir problemdir. Reklam kampanyaları gibi temel iş geliştirme kaynakları bütçeniz olmazsa bu bir problem haline gelir. Bununla birlikte biraz kafa patlatırsanız elinizdeki kaynakların avantajlarını kullanarak problemlerin birçoğu azaltabilirsiniz.

 

4 – Finansal yardımları araştırmaya başlamadan önce ürününüzü mümkün olduğunca tamamlayın

Diyelim ki dikkat çekici bir ürün geliştiriyorsunuz ve bu uygulamanın ticari kullanımı için sermayeye ihtiyacınız var. Telefonu kaldırın, amcanızı arayın ve size nakit verip veremeyeceğini sorun. Sizi kibarca reddedecektir. Yaptığınız diğer aramalar da aynı şekilde sonuçlanacaktır.

Girişimci olarak potansiyeli olan fikirleriniz olabilir. Eninde sonunda ürününüzü potansiyel müşterilerinize satacaksınız. Ancak ürününüzü potansiyel finansörlere satmanız daha önemlidir. Finansal destek araştırmaya başlamadan önce mümkün olduğunca ürününüzü geliştirin ve eğer mümkünse bir tane tanıtım videosu hazırlayın. Fikrinizi ne kadar iyi tanıtırsanız o kadar ikna edici olursunuz. Özellikle risk sermayedarları işletmenizin başarısında büyük rol oynayacaktır. Bu nedenle bu kişilere ilgi göstermeniz gerekir.

 

5 – Profesyonel iletişim kanalınızı koruyun

Müşterilerle muhatap olurken olgun profesyonellerle birlikte çalışmanız gerektiğini anlayacaksınız. Sizi ciddiye almalarını sağlamanız gerekir.

Mümkünse yerel yaşayın ancak global çalışın. Hayatınızı mahallenizde sürdürün ancak olgunlaşana ve müşterilerle birebir veya telefonda rahatça iletişim kurmayı öğrenene kadar müşteri tabanınızı kısıtlayın. Olgun sektör profesyoneli rolünü üstlendiğinizde size de aynı şekilde davranılacaktır. Profesyonel olduğunuzda yaşın bir önemi kalmaz. Yerel olarak çalışırken çekici tanıtımlar ve konuşmalar yapmak size avantaj sağlayacaktır. Kafanızda standart bir konuşma olsun ve ihtiyaç duyduğunuzda bu konuşmayı kendinden emin bir şekilde yapabileceğinizden emin olun.

Global çalıştığınız zaman iletişimi e-postalarla sağlayın. Anlık mesajlaşmayı bir iletişim yöntemi olarak kullanmayın. E-postalar sayesinde düşüncelerinizi bir araya getirebilirsiniz ve müşterilerinize nasıl cevap vereceğinizi hesaplayabilirsiniz. Genç bir girişimci olarak her zaman dikkatli davranmanız gerekir ve kısıtlı müşteri tabanınızdan kimseyi kaybetmemeniz gerekir. E-postalar sayesinde profesyonel cevaplar hazırlayabilirsiniz. Anlık mesajlaşmalar özelliklede arkadaşlarınızla konuştuğunuz profili kullandığınızda size dezavantaj sağlar ve deneyim eksikliğiniz açığa çıkarır.

 

6 – Süreci gözlemleyin ve görevlerinizi takip edin

Müşterilerin isteyeceği en son şey sevgilinizle dışarı çıktığınız veya bir partiye katıldığınız için teslim tarihini kaçırmanızdır.  Sosyal yaşantınızı ve profesyonel yaşantınızı birbirinden iyi ayırın.  İş yaşam dengesini sağlayın, girişimci olarak süreci gözlemleyin ve günlük faaliyetlerinizi yakından takip edin.

Takvim ve keçeli kalem genellikle etkili olur ancak teslim tarihlerini, gelecek görevleri ve hedeflerinizi takip etmenize yardımcı olacak bir sistem geliştirmeniz daha faydalı olacaktır. Bir sürü amaç belirleyin ve hepsi için bitiş tarihi koyun. Kendi çizdiğiniz zaman çerçevesi doğrultusunda hedeflerinize ulaştığınızdan emin olun. Tabii ki bu söylendiği kadar kolay değildir ve öz disiplin gerektirir.

Büyük resme her zaman dikkat edin. Ne zaman gelir elde etmeye başlayacağınızı, ürün ve hizmetlerin ne zaman hazır olacağını, ilk müşterinizle ne zaman temas kurmayı planladığınızı vb. durumları hesaplayın. Sürecin kaygan olacağını düşünüyorsanız fazladan birkaç saat ekleyin veya eğer mümkünse yardım alın. Güvenilir freelance çalışanlar verimli ve etkilidir.

 

7 – Başarısızlığa karşı hazırlıklı olun

Hadi dürüst olalım. Yeni girişimlerin birçoğu sıçrayamaz. Bununla birlikte bu başarısızlıkla karıştırılmamalıdır. Her yeni işe başladığınızda deneyimler kazanırsınız, becerilerinizi geliştirirsiniz ve gelecekteki girişimciliğiniz için değerli dersler öğrenirsiniz.

Başarısızlık ihtimaline karşı daha önce öğrendiklerinize dönüp bakın ve gelecek sefer için neler yapacağınızı planlayın. Yeni zorluklara karşı her zaman hazırlıklı olun. Her zaman başka bir fırsatlar olacaktır, silkelenin ve yola devam edin. Başarısız olmadınız geliştiniz.

 

8 – Eğlenin!

Fantastik bir ürün geliştirmiş ve hedef pazarınızın yarısına ürünü satmış olabilirsiniz. Ve hatta zengin ve ünlü olmuş ve TIME dergisinin kapağına 16 yaşında çıkmış olabilirsiniz. Ancak günün sonunda soru şu olacaktır: eğlendim mi?

Belki ürününüz patlamayacak, belki uygun müşteri bulamayacaksınız veya dünya ürün veya hizmetinize hazır değil. Durum ne olursa olsun her zaman büyük resme bakın ve yaptığınız işten keyif aldığınızdan emin olun. Girişimcilik heves ve coşku gerektirir. Günlük iş faaliyetlerinizden keyif almazsanız birtakım ciddi problemlerle yüzleşmek zorunda kalırsınız.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder