4 Ekim 2015 Pazar

5 Trend İş

Mobil Ödeme Sistemleri

Mobil ödeme sistemleri son bir yıldır ciddi anlamda büyüme kaydetmiştir. Ancak bu araçlarla ilgili kullanılmaya başlanan ikinci ve büyüyen bir yön daha vardır. Herkesin elinde konum belirleme katmanlı ve ödeme sistemleri etkinleştirilmiş akıllı telefonlardan olursa ne olacak? Büyük firmalar kullanıcıların akıllı telefonlar aracılığıyla ödeme yapmalarını sağlayan teknolojiler geliştirmeye başlamıştır. Bu konuyla ilgili minimal hizmetler sunan firmalar vardır.  Bu firmalardan biri olan Wrapp.com konuyla ilgili ihtiyaçlara cevap vermeye başlamıştır. Ancak bu alandaki fırsatlar çok olduğundan önümüzdeki iki yıl boyunca daha birçok firma konuyla ilgili piyasaya rahatlıkla girebilir.

 

Freemium Fiyatlandırma Modelleri

Freemium bir ürün veya servisin en basit ve özelliksiz halini tüketicilere ücretsiz olarak kullandırıp, daha gelişmiş özellikleri için para isteyen modeldir.

İstediğiniz kadar Facebook, Twitter veya diğer platformlardaki "ücretsiz" gibi gözüken bu uygulamaları kınayın. Tüketiciler "freemium" kelimesine alışkındır ve ödeme yapmak zorunda olduklarını bilirler. Fiyatlandırma yapmak girişimcilerin en çok zorlandığı konulardan biridir. Fiyatları yüksek tutarsanız müşterilerinizi korkutabilirisiniz.  Fiyatları düşük tutarsanız da karınız azalabilir. Başlangıçta online reklamlar sayesinde bedava hizmetler sunabilir, reklam gösterimleri ve tıklanma oranlarıyla gelir elde edebilirsiniz. Facebook veya Yahoo değilseniz ilk atışta başarılı olmanız reklam destekli fiyatlama modellerinde pek mümkün değildir.

Diğer taraftan müşteriler ürünleri veya hizmetleri bedava kullanmak veya en azından bedava denemek isterler. Bu işin çözümü şudur: Freemium fiyatlandırma modelini oluştururken ne tür bir online hizmete sahip olduğunuzun bir önemi yoktur. Sıralı yapısı olan ve birçok farklı seviyeden oluşan bir ürünü veya hizmeti piyasaya çıkarabilirsiniz. Sunduğunuz ürün veya hizmetin en düşük seviyesini bedava yaparsınız. Daha fazlasını isterlerse en uygun ücreti talep edersiniz. Buradaki kilit nokta yaratıcı olmaktır ve müşterilerin daha fazlasını istemelerini sağlamaktır

 

Müşteri Veri Tabanları

Veri depolama ve analizi hizmeti vermek de gelecek yıllarda büyük artış gösterecek iş fikirlerinden. Önceden büyük ölçekli müşteri veri tabanları büyük firmaların elindeydi. İnternet optimizasyonu yükselişe geçtiğinden beri en basit banka hareketleri, facebook durumları ve online siparişler kayıt altına alınmaya ve ölçülmeye başladı.

Günümüzde küçük işletmeler maliyetinin çok altında bu bilgilerden fayda sağlayabiliyor. Bugün küçük işletmeler fiyatlandırma, sosyal pazarlama ve müşteri hizmetleri konularında daha büyük firmalarla aynı seviyede rekabet edebiliyor.

 

Niş Sosyal Ağlar

Facebook ve Twitter'ın yerini almaya çalışmak pratik olarak imkânsızdır. Bu büyük bir problem olmasına rağmen şunu fark ettik ki bu size farklı fırsatlar sunabilir. Yükselişe geçen son trendler niş sosyal medya ve ağlarda kendini göstermektedir. Bu yeni trendde daha küçük ve daha özel grupların hobilerine ve ilgi alanlarına odaklanılmaktadır. Oyuncular, spor bağımlıları vb. hedeflenmektedir.

Belirli gruplar için alanlar yaratarak kendilerini büyük bir grubun içinde yalnız hisseden insanları çekebilirsiniz. Etkili bir pazarlama kampanyası düzenleyerek potansiyel müşterileri çekebilirsiniz. Bahçıvanlardan doktorlara kadar odaklanabileceğiniz bir sürü grup vardır. Hedef kitlenizi seçip ve kendi sosyal ağınızı kurmak size çok kazandırabilecek bir iş fikri.

 

Tek İşlevli Ürünler

Bundan on sene önce firmalar müşterilerin ne var ne yoksa bütün problemlerini çözen ürünler üretmeye çalışırdı. Bugün bu tür ürünler pazarı terk etmeye başladı çünkü kullanıcıların bu ara yüzlerden dolayı kafası karışmaya başladı. İstatistikler gösteriyor ki kullanıcılar tek bir problemi çözen ürünler için daha çok ödeme yapıyor.

Bu tür tek işlevli ürünler sunan başlangıç aşamasındaki firmaların sayısı her geçen gün artmaktadır ve gelecek yıllarda büyük firmaları gölgede bırakmaları beklenmektedir. 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder