11 Temmuz 2015 Cumartesi

Tüpte yolculuk

Elon Musk ortalığı karıştırmadan duramıyor; en azından biyografisini okuyanların edindikleri izlenim bu. Tüm sektörler internetten nasıl para kazanacaklarını bulmak için iğneyle kuyu kazmaya çalışırken Musk, ödeme hizmeti veren Pay Pal' dan milyonlar kazanmaya başlamıştı bile. Sonra özel uzay yolculuğunu hedefleyen bir girişim olan SpaceX'i kurdu ve Daimler 'in de hisselerinin bir kısmını elinde tuttuğu elektrikli otomobil üreticisi Tesla Motors' a yatırım yaptı. Elon Musk, son projesiyle gözünü tren yolculuğunda bir devrim yaratmaya dikmiş durumda; "Hyperloop" konsepti,  pnömatik tüplerle hızlı trenlerin bir kombinasyonu. Musk, Los Angeles ile San Francisco'yu bağlayan bir rota tasarlamış. Yolcu kapsülleri, devasa bir tüpün içinde bulunan, basınçlı hava içeren ve sürtünmeyi en aza indiren bir yastık üzerine oturtuluyor, elektro mıknatıslar da ileri itme işlemini gerçekleştiriyor. Bu şekilde kapsüller 1.200 km/s'ye kadar hızlanabiliyor.  Muazzam hava direncini azaltmak için tüpteki basıncı olabildiğince düşürülüyor. Dahası Musk, tüplerin üzerinde güneş panelleri yerleştirmeyi ve sistemin harcayacağı enerjiden daha fazlasını üretmeyi planlıyor. Kulağa çılgınca mı geliyor? Tabii ki öyle! Yine de hatırlatalım, Musk'ın önceki projeleri için de delilik bu denmişti.

 

Tupte_yolculuk_cover

1.220 km/ S

Projedeki kapsüllerin yapacağı en yüksek hız. Bu hıza ulaşıldığında sesten sadece 15 km/s daha yavaş hareket ediyor olacaklar.

35dk

San Francisko'dan Los Angeles'a yapılacak seyahatin süresi. Geleneksel trenlerde bu süre 9 saat ve büyük bir ilerleme.

0.5- 1.3 mm

Yolcu kapsüllerinin üzerinde duracakları hava yastıklarının kalınlığı böylece sürtünme en aza indirilmiş olacak.

6.000.000.000 Dolar

Projenin gerçekleştirebilmesi için gereken kaynak. Benzer ulaştırma projesi teklifleriyle karşılaştırıldığında para değil.

7.4 milyon yolcu

Hyperloop ile her yıl seyahat edecek yolcu sayısı. Bu sayıya ulaşmak için tüpün içerisinde her iki dakikada bir 28 koltuklu yola çıkması gerekiyor.

1.000 kat

Hyperloop'un içindeki hava basıncı dışındakine göre bin kat daha az olacaktır.

0,5-1 G kuvveti

Yolcuların maruz kalacağı en yüksek  hızlanma kuvveti. Hareket halinde ön görülen hızı düşünüldüğünde, Hyperloop'un yolu mümkün olduğunca az kıvrılmalıdır
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder