Pazarlama dünyasında tüketicilere ihtiyacı olan ürünleri doğru zamanda sunmak bir sanattır. Örneğin girişimci kahve firması Douwe Egberts, "Bye Bye Red Eye" kampanyası ile bunu başarmıştır. Firma yüz tanıma yazılımı yerleştirdikleri kahve otomatlarını belli bölgelere yerleştirmiştir. Otomatın karşısına geçip esneyen insanlara bedava kahve verilmiştir. Café Amazon da benzer şekilde geliştirdiği Drive Awake mobil uygulamasıyla uyuklama sinyalleri veren sürücüleri hedefliyor ve bu sürücüleri kendilerine gelmeleri için en yakın olan Café Amazon'a yönlendiriyor.
BBDO Proximity tarafından geliştirilen ve iOS cihazlarla uyumlu çalışan bu uygulama, araç kullanırken kendini sıklıkla yorgun hisseden sürücüleri uyarmak için kullanılıyor. Telefon araçların ön camına veya GPS cihaz tutucusuna yerleştiriliyor ve uygulamada kullanılan göz takip teknolojisi sayesinde sürücünün göz hareketleri takip ediliyor. Uygulama gözlerde belli bir oranda kapanma tespit ederse sürücüleri uyandırmak için sesli bir alarm çalıyor ve GPS'teki yere bağlı olarak en yakın Café Amazon'a yönlendiriyor. Sürücüler kısa bir mola veriyor ve yola çıkmadan önce bir kahve alıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder