Sosyal medya sayesinde özel hayatımızla ilgili istediğimiz her şeyi diğerleriyle paylaşabiliyoruz. Bu, aileler için çocuklarının özel hayatı anlamına geliyor. Günümüzdeki bebeklerin hem günlük varlıkları samimi bir biçimde online olarak sergileniyor hem de mahremiyetlerinin gözler önüne serildiği bir dünyada büyüyorlar. Kaka yapmaları gerektiğinde Twitter aracılığıyla ailelerine haber veren "Huggies' TweetPee" gibi iş fikirlerini daha önceden duymuştuk. Bugün sizlere farklı bir iş fikrinden bahsedeceğiz. New Born Fame, bebeklerin fotoğraflarını çeken ve bu fotoğrafları otomatik olarak Facebook'a yükleyen interaktif bir peluş oyuncak setidir.
Bebekler akıllı telefon veya bilgisayar kullanmak için küçüktürler ancak Hollandalı üniversite mezunu Laura Cornet adlı girişimci küçük çocukların üstesinden gelebileceği bir sosyal ara yüz geliştirdi. New Born Fame, karyolanın üstüne yerleştirilmek için tasarlanmış yumuşak oyuncaklar şeklindeki bir araçtır. Bu oyuncaklardan her biri ailenin daha önceden ayarladığı ve senkronize ettiği sosyal hesaplarla etkileşime giriyor.
Oyuncaklardan biri kamera ve GPS yer belirleme özelliğiyle ön plana çıkıyor. Bebek küçük kuşu çektiğinde Twitter'a bebekle ilgili gelişigüzel tweetler gidiyor. Bebek Facebook logosunu çektiğinde durumunun yanında güncel konumu da otomatik olarak güncelleniyor. Bebek kamera oyuncağı çektiğinde video çekiliyor ve bu video Instagram'a yükleniyor. Top şeklindeki oyuncak bebeklerin kendi fotoğrafları çekmelerini ve bütün platformlarda paylaşmalarını sağlıyor.
Girişimci Cornet bu projeyi özellikle çocuklarının rızası olmadan çocuklarının fotoğraflarını online olarak paylaşan aileler için geliştirdi. Data herkese açık olacak ve hatta büyüdükten sonra olası işverenler bile görebilecek.
Bu oyuncak seti sosyal medyanın etik değerlerini soruşturmak amacıyla geliştirilmiş olsa da Cornet bu tarz oyuncaklar için ciddi bir ticari talep olduğunu da kabul ediyor. Girişimci Cornet bu oyuncakların otomatik olmayan veya halka açık olmayanlarını da geliştirmeyi amaçlıyor. Bununla birlikte yakın zamanda yaşanan Snapchat sızıntıları ve ünlülerin iCloud hesaplarının hacklenmesi gibi olaylar yüzünden dijital paylaşım çağında mahremiyetin tam olarak ne olduğuyla ve işletmelerin müşterilerini korumak için neler yapmaları gerektiği ilgili tartışmaları tetiklemiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder