Google'a "girişimcilerin özellikleri" yazdığınızda karşınıza "Steve Jobs" ve " Bill Gates " gibi girişimciler çıkacaktır. Girişimcileri düşündüğümüzde aklımıza bu insanların gelmesi son derece doğaldır.
Çünkü hem ilham verirler hem de aynı zamanda gözünüzü de korkuturlar. Peki Steve Jobs gibi yaratıcı bir deha olarak doğmadıysanız ne olacak? Sizler içinde güzel haberlerimiz var: girişimcilerin kritik özelliklerinden faydalanarak da başarılı olabilirsiniz. Hayatın hangi noktasında olursanız olun başarılı bir girişimci olabilirsiniz.
Halk arasındaki yaygın inanışın aksine başarılı bir iş kurmak için A tipi insanlardan ( disiplinli, işkolik ) veya dışadönük bir insan olmak zorunda değilsiniz. Bu tip insanlar risk almayı pek sevmezler. Ancak en iyi girişimcilerin azimden, riskleri tolere etmeye kadar bir sürü özelliği vardır ki bu özellikler, başarılı bir girişim için hayati önem taşır. Yapılan bir araştırmaya göre girişimcilerin kurumsal yöneticilerden farklı olarak deneyime açıklık, dürüstlük ve stresi daha iyi tolere etmelerini sağlayan duygusal sağlamlık gibi özellikleri vardır.
1 – Azim
İş kurmak bir maratondur. Belirsizlikle yaşamayı öğrenmeniz ve zorluklarından üstesinden gelmeniz gerekir. Yenilgiyi kabul etmeyen girişimcilerin kendi pazarlarını bulma şansı daha yüksektir ve kaçınılmaz hatalara karşı daha dirençlidirler. Bu alışkanlık sebat, inat, kararlılık, taahhüt, esneklik gibi birçok isimle anılsa da girişimcilerin klasik özelliklerden biridir.
"Azim girişimcilerin bir numaralı özelliğidir. Girişimcilerin birçoğu tekrarlanan başarısızlıklar yaşarlar. Bu her hafta birçok kez olabilir."
Başarısız olduğunuzda yeniden başlamanız gerekir. Jett McCandless hızla büyüyen bir nakliye lojistik işletmesinin ortağıydı. Ancak bu hızlı genişleme şirketi nakitsiz bırakan hatalı faturalandırmalar da dahil olmak üzere birçok hatayı tetikledi. İşletmenin değerinin çok altında satılması gerekiyordu. McCandless şartları kabul etmedi ve kovuldu. Evini ve arabasını kaybetti ve kız arkadaşının yanına taşınmak zorunda kaldı. McCandless: "Çok kötü zamanlardı. İflas etmek üzereydim."
25 iş görüşmesine gitti ve 200,000 dolar ve üzerinde maaş teklif edilen bir sürü iş teklifi aldı. Ancak sosyal konutlarda büyüyen McCandless rahat, güvenilir bir iş bulmak ve daha iyi bir iş kurmak arasında gidip geliyordu. McCandless: "Bu başarısızlığın hayatımın geri kalanını etkilemesinden korkuyordum ve bir kere daha olmasına izin veremezdim."
Büyük tekliflerden birini kabul etmek yerine baştan başladı ve Chicago'da CarrierDirect isimli yeni bir şirket kurdu. Bir önceki şirketi ile rekabet etmeme anlaşması yaptı ve lojistik alanında kendi yeni bir boşluk yarattı. Nakliyecileri kamyoncularla eşleştirmek yerine lojistik şirketleri için danışmanlık yapmaya, pazarlama ve satış faaliyetleri sunmaya başladı. İki yıl içerisinde 35 milyon dolarlık gelir elde etti. McCandless: " Kurumsal işlerden birini kabul etmediğim için çok memnunum."
2 – Tutku
Başarılı girişimcileri harekete geçiren şeyin para olduğu düşünülür. Ancak çoğunu kamçılayan şey ürünlerine veya hizmetlerine olan tutkularıdır ve bir problemi çözmek, hayatı kolaylaştırmak ve daha iyi hale getirmek için sundukları fırsatlardır.
"Tanıdığım girişimcilerin birçoğu dünyayı değiştirebileceklerine inanıyorlar. Zor zamanların üstesinden gelebileceklerine dair inançları ve coşkuları var."
Şirket misyonuna dayalı tutku, içsel tatmin sağlayan esas dürtüdür. John Roulac'ın tutkusu haşhaştı ve haşhaşı sürdürülebilir tarımın temel ürünü yapmak istiyordu. Kanadalı haşhaş çiftçilerine yeni bir pazar sunma misyonu yüklenen girişimci, 1999 yılında şirketi Nutiva'yı kurdu. Ancak kısa bir süre sonra, haşhaşı kenevir ailesinin bir parçası olarak gören Amerikalı gümrük memurları ile başı derde girdi.
Girişimci: "İlk olarak rahatsız etmeye çalıştılar. Ürünlerimizin depodan çıkartılamayacağını söylediler ve dediklerini yaptılar. İşe devam etmek çok zordu." İki sene sonra Adalet Bakanlığı haşhaşlı ürünleri eroinle aynı illegal kategoriye koydu. Roulac: " Ya kepenkleri kapatacaktım, ya devam edecektim ya da hapse girecektim. İflas edebilirdim veya küçük düşürülebilirdim".
Girişimci Roulac bu iş için 100,000 dolardan fazla yatırım yapmıştı. Bir sürü insan ona pes etmesi gerektiğini söyledi. Ancak o hücuma geçti ve Uyuşturucuyla Mücadele Dairesine dava açtı. Doğal ürünler endüstrisinin desteğini alan Roulac 2sene sonra davayı kazandı. Roulac'ın misyonuna olan inancı galip geldi.
Roulac: "Doğru tarafta olduğuma inanıyordum ve resmi daire ülke için iyi olacak bir şeyi engellemeye çalışıyordu. Daha iyi bir gıda sistemin yaratılmasına yardımcı olmam gerektiğinin benim kaderim olduğunu düşünüyordum".
Bugün Nutiva haşhaşlı protein karışımlarından saf hindistan cevizi yağlarına kadar çeşitli organik ürünler satıyor. Girişimci Roulac, işler zorlaştığında daha derine dalınması gerektiğini söylüyor.
3 – Belirsizliği tolere etme
Bu klasik özellik risk almanın tanımıdır – belirsizlik korkusuna ve potansiyel başarısızlıklara direnme yeteneği.
" İşin özeti korkuyu başarılı bir şekilde yönetebilmektir. "
İş kurmak isteyen birçok kişi korkuları yüzünden kendi işinin patronu olamamaktadır. Küçük düşme korkusu, maaşları ödeyememe korkusu, parasız kalma korkusu ve iflas korkusu bu korkulardan sadece birkaçıdır. Korkuyu kontrol etme yeteneği başarılı girişimcilerin en önemli özelliklerinden biridir.
Doğrudan satış şirketi Tastefully Simple'ın kurucusu ve CEO'su Strahan korku faktörünü çok iyi bilenlerden. Strahan'ı ev kredisi ödemesini üç ay geciktirdiği için bir gün bankadan aradılar. Evimi kaybedebilecek olma korkusu beni kontrol etti diyen Strahan'ın aynı zamanda erkek kardeşinin ölümüyle ve erkek kardeşinden kısa bir süre sonra ölen kocasının kaybıyla da mücadele etmesi gerekiyordu. Strahan "Kocamın cenazesinden bir gece sonra pes etmem, bir iş bulmam ve anne olmam gerektiğini düşündüm."
Bu ruhsal savaş alanındaki en üst girişimcilik testidir. Korkunuza yenilebilir ve pes edebilirsiniz. Ya da ilerlemeye devam edersiniz. Strahan korkusunun üstüne gitmek için bilinçli bir karar verdi ve şirketi 2012 yılında 98 milyon dolarlık satış yaptı.
"Birçoğumuz bu tür şanssızlıklarla karşılaştığımızda güçsüz hissederken, başarılı girişimciler durumu gözden geçirirler ve sonucu kontrol edebileceklerini bilirler."
4 – Vizyon
Girişimciliği tanımlayan özelliklerden biri de fırsatları değerlendirme ve diğerlerinin hayal edemedikleri şeyleri hayal edebilme yeteneğidir. Girişimcilerin gözden kaçmış nişleri tanımlama ve bunları yeni gelişen alanların önüne koyma merakı vardır. Başka bir dünya hayal ederler ve bu vizyonu yatırımcılara, müşterilere ve çalışanlarına etkili bir biçimde anlatırlar.
Birçok kişi 2 başarılı işle yetinir ancak Eldad Matityahu 2 başarılı donmuş yoğurt dükkanı olmasına rağmen ileriyi gördü. Fiber optik iş alanı hakkında bir şeyler okuyordu ve bu teknoloji sektörüne girmeye karar verdi. Yoğurt dükkanlarını sattı ve hakkında hiçbir şey bilmediği bu alana girdi. İşi öğrenmek ve seçtiği nişi keşfetmek için bir fiber optik şirketinde çalışmaya başladı.
Müşteriler ağlarında kimlerin olduğunu görememekten şikayetçiydiler ki bu güvenlik açısından çok önemli bir durumdu. Matityahu: "Pazarda bu sorunu çözen bir çözüm olmadığını anladım ve bunun nedenini anlamak için zaman harcadım."
Matityahu'nun geliştirdiği ürünler ağı kolayca görüntülemeyi sağlıyordu ve aynı zamanda sistemi koruyordu. İki yoğurt dükkanı ve Harley'ini sattıktan sonra elde ettiği 100,000 dolar ile Net Optics isimli bir şirket kurdu ve bu süre boyunca şirketine yatırım yapmak isteyenleri reddetti. Sonunda 2013 Ekim ayında şirketini 190 milyon dolara sattı.
" Girişimciler sık sık karşıt fikirlilerle karşılaşırlar çünkü girişimciler geleceği diğerlerinden önce görürler. Pazarın birkaç adım önünde olmak zorundasınız. "
5 – Özgüven
Özgüven en önemli girişimcilik özelliklerinden biridir. Ürününüzün dünyanın ihtiyaç duyduğu bir şey olduğundan kesinlikle emin olmak zorundasınız ve karşıt fikirlilerle mücadele etmelisiniz.
Araştırmacılar bu özelliği eyleme özgü güven olarak tanımlıyorlar. Bu risk sorununu alt üst eden bir inançtır. Riski iyileştirmek için yeteri kadar araştırma yapmalı ve kendinize güvenmelisiniz.
6 – Esneklik
İş dünyasında ayakta kalmak adaptasyona bağlıdır. Nihai ürününüz veya hizmetiniz başlangıçtaki gibi görünmeyecektir. Esneklik değişen tatlara cevap vermenizi sağlayacaktır ve bu pazar koşulları için çok önemlidir. "Kendinize karşı dürüst olmak zorundasınız ve "bu işe yaramıyor" diyebilmelisiniz. Değişen şartlara uyum sağlamak başarılı girişimcilerin karakteristik özelliklerinden biri."
7 – Kurallara uymamak
Başarılı girişimciler genel geçer bilgileri küçümserler. Geçtiğimiz yıllarda yapılan bir ankete göre girişimcilik, "zekanın" , "agresif ve kurallara aykırı eylemlerin" karakteristik bir karışımdır. Başarılı girişimcilerin gençkenki davranışları da isyankar olmaktadır. Bu denilenler son yıllardaki ünlü birçok girişimci için kesinlikle geçerli.
" Kısacası, çoğunluğun yaptığı şeyi yapmamak girişimciliğin doğasında vardır. "
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder