12 Eylül 2015 Cumartesi

5 Altın Kural

İş hayatınızdaki zor durumlardan, zekice çözümler bularak kurtulmak kadar insani tatmin eden başka bir şey yoktur. Zor durumlarda aceleyle ve düşünmeden verdiğiniz kararlar size pahalıya mal olabilir. Örneğin; binlerce lira harcadığınız web sitesi altyapısının yasal olmadığını farketmeniz ya da saatlerce yatırımcılara anlattığınız fikrinizin 6 ay önce başka biri tarafından düşünülüp piyasaya sürülmüş olması. Bu örnekleri çoğaltabiliriz.

İş dünyasında, düşüncesiz ve hızlı hareket etmek sizi felakete sürükleyebilir. İşinizi ilerletmek ilk önceliklerinizden biri olsa da, işinizi sağlam temellere oturtmak ve ayakta kalmasını sağlamak daha önemlidir. İlk günlerde karmaşıklık içinde olabilirsiniz. İşiniz ile ilgili kararlar verirken, operasyonlarınızı ve ekibinizi seçerken bu kararların size yarınki etkisini değil 5 sene soraki etkisinin ne olacağını hesaplayın.

Aşağıda, işinizi kurarken dikkat etmeniz gereken 5 maddeyi açıklıyoruz.

 

1. Zamanlamanıza dikkat edin

İş kurmak, evinizi satmaya benzemez. Eviniz çok etkileyici ve değerli olsa bile piyasa kötüyken satmaya kalkarsanız size zarar ettirebilir. İş dünyasında çok parlak bir fikriniz olsa bile insalara bunu duyurmak için doğru zamanı beklemeniz çok önemlidir. Sinyallere odaklanın; potansiyel alıcılarınız nelere dikkat ediyor, hedeflediğiniz pazarın ürününüze gerçekten ihtiyacı var mı ? Bu sinyaller size iş fikrinizi ya da ürününüzü ne zaman piyasaya sürmeniz gerektiğine yardım edecektir. Böylece yapacağınız erken bir hamlenin sizi iflasa sürüklemesini önlemiş olursunuz.

 

2. Kaliteye harcama yapın

İşinizi kurarken, size en hızlı ve en ucuz ürün sağlayan firmalar ile çalışmak çok cazip gelir. Araştırmalara göre bu yaklaşım size faydadan çok zarar verebilir. Başka bir deyişle; kısa vadede başarılı olmak uğruna kaliteden ödün vermemelisiniz.

Yüksek kalitedeki ürünlere yatırım yapmak, uzun vadede daha kaliteli malzemeler üretmenize ve daha memnun müşteri potansiyeline sahip olmanız anlamına gelir. Ortaklarınızla ya da ürününüzle ilgili kararlar alırken her zaman en iyi şartları oluşturmaya çalışın.

 

3. Dokümantasyon herşeydir

İşiniz ne olursa olsun, şirketinizin bir yönetim planı olması gerekir. İşe yeni giren çalışanlarınız şirket politikanızı ve yönetmeliğinizi bilmelidir. Eğer bunları sadece kendi kafanızda tutarsanız yeni işe girmiş çalışanlarınızın adepte olması ve efektif çalışması zordur. Evrak işleri sıkıcı olarak görünür fakat işletmenizin kurulma aşamasında titizlikle tutulmuş kayıtlar ilerlemenizde size çok faydalı olacaktır.

 

4. Her kuruşun nereye gittiğini bilin

Girişimciler için fizibilite ve muhasebe ilk önceliklerden olmalıdır. Böylece yapmayı düşündüğünüz işin uygunluğunu anlayabilirsiniz. Eğer bu işleri kendiniz yapabilecek durumda değilseniz, mutlaka sizin için yapabilecek birilerini işe almalısınız. Bunu da karşılayabilecek durumda değilseniz en azından kayıt tutabilecek birini işe alın. Yatırımclılara şirketinizin gelişime açık, büyüme potansiyeline sahip ve bunlar için finansal kapasiteniz olduğunu göstermelisiniz. Şirketinizin büyüme aşamasında şeffaf olması ve ortaklarınıza ya da hissedarlarınıza her an hesap verebilecek durumda olması çok önemlidir.

5. Çalışanlarınızı destekleyin

Çalışanlar, karışık ve zor hayat mücadelesinde güvende olduklarını hissetmek isterler. Bir yere kadar maceraya da atılmak isterler. Çalışanlarınızın daha sıkı ve motivasyonlu çalışabilmeleri için işlerini kaybetme korkusu olmamalıdır. Çalışanlarınıza karşılıklı beklentilerinizi çok açık ifade edin. İş yönetmeliği ve iş tanımlarını açıkca yapın. Projelerinizi anlatmak, motivaston ve kutlama amaçlı toplantılar düzenleyin. Bunlar çalışanlarınızın sadakatini ve aidiyet duygusunu arttırır.

Girişimcilik duygularınız harekete geçtiğinde önerilerimizi dikkate alın. Zamanı iyi ayaların ve stabil olun. Zor durumları fırsata çevirmenin en iyi yolu denge skalanızdan şaşmamaktır. 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder