Eğer bir internet sitesinde geri dönüş oranı olarak ''e-mail abonesi toplamayı'' belirlediyseniz, sitenize günde 100 ziyaretçi geliyorsa ve bunların 1 tanesi e-mail bülteninize abone oluyorsa geri dönüş oranınız %1'dir.
Örneğin, Markafoni'nin 1 gündeki farklı ziyaretçi sayısı 500.000 ise, Markafoni ziyaretçi başına satışı geri dönüş oranı olarak belirlediyse ve Markafoni'nin günlük satışı 10.000 adet ise Markafoni'nin geri dönüş oranı %2'dir.
Peki Markafoni'nin geri dönüş oranı %2 ise, Markafoni'nin küçük, nispeten itibarı daha düşük, daha az bilinen rakipleri için baz almaları gereken ya da kıyaslamaları gereken geri dönüş oranı %2 midir?
Hayır ...
Yapılan araştırmalara göre, marka itibarı geri dönüşüm oranı üzerinde son derece etkili.
Marketingexperiments, marka itibarının geri dönüşüm oranı üzerindeki etkisini araştırmak için dünyanın en ünlü medya kuruluşlarından ''Boston Globe'un internet sitesi üzerinde testler yaptı.
Yapılan A/B testi ile ( A/B testi: Farklı içerik ve farklı tasarımlarla iki farklı internet sayfasının performansını ölçümlemek için yapılır ve hangisinin performansı yüksekse o sayfa ile yola devam edilir) marka logosu bulundurmanın e-mail abone sayısını arttırmada etkili olup olmadığı araştırıldı.
Dolayısıyla sayfalar tek bir conversion için set edilmişti:
''Boston Globe'un e-bültenine olan abone sayısını arttırmak''
İlk testte web sayfası logosuz olarak test ediliyor, ikinci sayfada ise sadece ilk denemeden farklı olarak logo eklenerek test ediliyor.
Sonuç:
'' Boston Globe'un logosunun olduğu internet sayfası %40 oranında daha fazla e-mail abonesi topluyor.
Bu deneyden 3 önemli çıkarım yapabiliriz:
* Marka itibarı ve bilinirliği sitenizdeki satışları direkt olarak etkiler.
* Gösterim bazlı reklamlar eğer marka itibarını ve bilinirliğini arttırmak için kullanılırsa uzun dönemde dolaylı olarak satışlarınızı arttırır.
* Markanızın bilinirliği arttıkça sitenize gelen ziyaretçilere istediğiniz aksiyonu aldırma şansınız artar.
Yani markalaşmak önemlidir...
Kendine iyi bak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder