4 Ekim 2015 Pazar

Çağrı merkezinde nasıl çalışılır?

1- İşin kapsamını doğru anlayın. Çağrı merkezi işinde çalışırken disiplinli olmanız gerekir. Esnek çalışma saatlerine uymanız, iletişim becerilerine sahip olmanız ve çoklu görevleri kolaylıkla yerine getirebilmeniz gerekir. Firmanın politikalarına bağlı kalarak müşterilere yardımcı olmalısınız. Aynı zamanda mutsuz ve zor müşterilerle iyi iletişim kurmanız gerekir.

2- Bilgisayar kullanmayı öğrenin. Masaüstü ortamını kullanırken rahat olmalı ve hızlı yazı yazmalısınız. Aynı zamanda bilgisayar hakkında yeterli bilgi birikiminiz olmalı böylece yeni bir yazılım kullanırken kısa sürede adapte olabilirsiniz.

3- İletişim becerilerinizi geliştirin. Çalışırken yavaş konuşmalısınız, duraksamamalısınız, müşterilere güven verecek ve rahatlatacak profesyonel bir ses tonu kullanmalısınız ve her şeyin kontrol altında olduğunu göstermelisiniz. Unutmayın: müşterilere yardım edecek olan kişi sizsiniz. Müşteriler yardım için aradıklarında konuşmanın kontrolü sizde olacaktır çünkü firmayı ve kullandığınız sistemi sizin kadar iyi bilemezler.

4- Dakik olmayı öğrenin. Önemsiz gibi görünebilir ancak çağrı merkezlerinin dakik olması oldukça önemlidir. İşe zamanında gidin ( çağrı merkezlerinin çoğu sisteme giriş veya telefonları almaya hazır olmanız için erken gelmenizi ister ) ve size verilen mola saatlerine uyun. Bu sayede çağrı merkezi sürekli telefonlara cevap verebilecek maksimum temsilci ile çalışabilir.  Lütfen mola zamanınızı iki sıra yanınızda oturan sevimli adamla ilgilenerek geçirmeyin.

5- Firmanın faaliyetlerinden haberdar olun. İster bankada ister cep telefonu firmasında çalışıyor olun değişen şirket politikaları veya ürünler hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir. Müdürleriniz bu değişikliklerle ilgili size bilgi vermiyorsa muhtemelen bunu sizin öğrenmeniz gerektiğini düşünüyorlardır. ( ve haklılarda ) Firmanın internet sayfasını sık sık ziyaret edin ve size gönderilen kurum içi yazışmaları kontrol edin.

- Nefes almak için zaman ayırın. Çağrı merkezinde çalışmak zordur. Hafta sonları arkadaşlarınızla dışarı çıkın, ailenizle birlikte kalın ve kendinize vakit ayırmaya çalışın. İçe dönük bir insansanız işyerinizin dışında sosyal etkileşimlere girmeyi deneyin. Bu sayede işle aranıza biraz mesafe koyabilir ve işyerinde daha iyi performans gösterebilirsiniz.

7- Müdürlerinizden ders alın. Sizin yaptığınız işi daha önce onlar yapıyordu ve ne kadar zor olduğunu en iyi onlar bilirler. Zaman zaman uzak görünseler bile mola zamanlarında onlarla konuşmaya çalışın ve işinizi daha iyi nasıl yapabileceğiniz konusunda tavsiyelerde bulunmalarını rica edin. Müdürlerin çoğu temsilcilerinin performanslarına bağlı olarak komisyon alırlar bu nedenle size yardımcı olmaktan mutluluk duyacaklardır.

8- Çalışın! İlk başlarda zor gibi görünebilir ve işi bırakmak isteyebilirsiniz. Sinirleriniz bozulmasın. Eğitiminizi tamamlamaya çalışın ve birkaç ay çalışın. Birkaç hafta çalıştıktan sonra sürdüremeyeceğinizi söylemeniz amatör olarak görülmenize neden olacaktır. Erkenden istifa etmeyi düşünmeyin. Birkaç ay sonra işlerin üstesinden gelmeye başlayacaksınız, yazılımı kullanma konusunda uzman olacaksınız ve işinizin bir parçası olan müşteri ilişkilerinde de harika işler çıkaracaksınız. Ancak zaman ayırmalı ve çalışmalısınız.

 

İpuçları

Telefonları cevaplarken gülümseyin. Konuşma esnasında birinin gülümsediğini duyarsanız her şey daha güzel olur. Açıkçası müşteri gerçekten sinirliyse bu işe yaramaz ancak daha sıradan konuşmalarda işe yarayabilir.

İşiniz yeteri kadar stresli olacaktır bu nedenle kendinize fazla yüklenmemelisiniz. İşe gelirken ki ruh haliniz ne kadar iyi olursa performansınızda o kadar iyi olur.

Kendinize aşırı yüklenmeyin. Çok fazla çalışırsanız ve eğlenceye az vakit ayırırsanız depresyona girebilirsiniz ki bu oldukça ciddi bir durumdur. Hayatınızı dengeleyin böylece kendinize zarar vermeden çalışabilirsiniz.

Sevecen olun. Aile üyelerinden birini kaybetmiş insanlardan engelli insanlara kadar bir sürü farklı müşteriden telefon alabilirsiniz. Müşteri hizmetlerinin en ilginç yönlerinden biri budur ve empati gerektirir. Hevesiniz kırılmasın. Empatiyi bilerek doğmazsınız, empati sonradan öğrenilir. Zamanla öğrenirsiniz ancak denemek zorundasınız.

Müşterilerin size kişisel olarak söylediklerini sorgulamayın. Müşterilere göre siz telefonda konuştukları herhangi birisiniz. Size karşı her zaman saygılı olmazlar ve size makineymişsiniz gibi davranabilirler. Zor bir konuşma yaptıktan sonra birkaç saniye derin nefes alın, gülümseyin ve diğer görüşmeye geçin.

Her çağrı merkezi farklıdır. Çağrı merkezi işinin sizin için uygun olduğunu ancak işyerinin sizin için doğru olmadığını düşünüyorsanız işyerinizi değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Bir sürü çağrı merkezi işi vardır ve büyük bir firmada çalışmak stresli olsa da mali veya profesyonel anlamda tatmin edicidir. ( müşteri hizmetleri/ satış alanında deneyimli olmanızı da isteyebilirler)

 

Çağrı merkezi maaşları ne kadardır?

Çağrı merkezi maaşları kurumdan kuruma farklılık gösterse de genellikle 1.000 – 2.500 TL arasında olmaktadır. 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder