Elektronik posta pazarlama mesaj ve bilgilerini belli bir hedef kitleye ulaştırmak için yapılır. Aslında herkes e-mail pazarlaması içerisinde kendisini buluyor. Çünkü her gün aynı saatte gelen tanıtım, bilgilendirme maillerinden hepimiz haberdarız. Sahip olunan müşterilerin memnuniyetlerini arttırmak, müşteri koruma, sahip çıkma, markayı hatırlatma amaçlı e-posta gönderimleri, daha önce sayın alma işlemi gerçekleştiren müşterileri tekrar satın almaya yönlendirmek, yeni müşteri kazanmak için gönderilen e-postaların hepsini e-mail pazarlamanın ana başlıkları olarak sıralayabiliriz.
E-mail pazarlamanın normal pazarlamaya göre avantajları daha fazladır. Ulaştırılmak istenen mesaj, potansiyel müşterilere ve hedef kitleye düşük maliyet ile ulaştırılabilir. E-mail ve iletilmek istenen mesaj direkt olarak anında kullanıcıya ulaşır. Takip edilmesi normal postaya ve pazarlama tekniklerine göre daha kolaydır. Mailin kimler tarafından okunduğu belirlenip, gerekli olan yatırımlar yapılabilir. Gönderilen mailler otomatikleştirilerek maliyetsiz olarak tekrar alınabilir kullanıcı ile paylaşılabilir. Geri bildirimlere bakıldığı online pazarlamanın en başarılısı e-mail pazarlamadır. Dijital ortamda gerçekleştiği için çevre dostudur, doğaya zarar vermez.
Pazarlamacılar tarafından e-mail pazarlamanın dezavantajlarını en aza indirmek için izinli pazarlama oluşturulmuştur. İzinli pazarlama yapan kuruluşlar, e-mail atmakta özgürdürler ve mail bekleyen bir hedef kitlenin olduğunun farkındadırlar. İzinli pazarlama kapsamında atılan mailler daha avantajlı olup, mesaja ilgi duyan kişilere gönderildiği için daha başarılıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder