2 Nisan 2016 Cumartesi

Müşteri İlişkileri ve Şikayet Yönetimi

Eğitimin Amacı
Bu Eğitimde; günümüzde önemi tartışılmaz olan müşteri ilişkilerini düzenlerken, müşteri itirazlarının ve şikayetlerin nasıl yönetilmesi gerektiğinin öğrenebilmesi için gerekli temel becerilerin kazandırılması hedeflendirilmiştir. Kurumlarda tercih edilen alışılagelmiş müşteri memnuniyeti sağlama ve müşteri şikayetleri karşılama yöntemlerinden farklı olarak: profesyonel eğitim becerileri kazandırmak amaçlanmıştır. " Müşteri İlişkileri ve Şikayet Yönetimi " Eğitimi; Müşterilerde olumlu izlenim bıraktıracak süreçleri başarılı yürütebilmeyi ve şikayetlere rağmen müşterilerle sürekli olacak bir iletişimin gereklerini kavramak ve en önemlisi Katılımcılarda Davranış Değişikliği hedeflenmektedir.
Kimler Katılmalı?
Özellikle Satış sonrası müşteri taleplerinin değerlendirildiği operasyona yönelik departman çalışanlarının yanı sıra, müşteri ile sıcak temas halinde olunan "Pazarlama, Tanıtım, Satış, Sunum v.b." müşteri odaklı süreçlerde görev alan tüm çalışanlar. (Satış sonrası müşteri talepleri bir çağrı merkezi tarafından karşılanıyor ise bu alanda görevli tüm çağrı merkezi çalışanları).
Eğitim Konuları
BÖLÜM 1: MÜŞTERİLER İLE OLAN İLİŞKİLERİMİZ
Neden Müşteri Odaklılık?
Geçmişten günümüze müşteriler
Günümüz Müşteri profili
Hizmette kalite, hizmet kalite seviyeleri
BÖLÜM 2: MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ NELERDİR?
Müşteriler neler ister?
Müşterileri nasıl anlarız? Anladığını yansıtma-Etkin dinleme
Müşteri neden kaybedilir?
Memnun müşteri mi, yeni müşteri mi?
Müşteri memnuniyeti döngüsü
BÖLÜM 3: MÜŞTERİ İTİRAZLARINI KARŞILAMA
İtiraz nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?
İtirazı Anlama – İtirazı Sınıflandırma.
İtiraz Karşılama Modeli
İtirazlar memnuniyete dönüştürülmelidir.
BÖLÜM 4: MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ İLE BAŞ EDEBİLME
Şikayet eden müşteri neler yapar?
Şikayetin aşamaları
Kalıp kırma tekniği ile şikayeti karşılama
Şikayete pozitif yaklaşım
Müşteri şikayetlerini artıran ifadeler
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder