21 Nisan 2016 Perşembe

AMANSIZ DEVİN KÜÇÜK DÜŞMANI

Ulaşımı dönüştüren Uber ve Lyft pazar payı için sıkı bir rekabete girişti. Gelgelelim Lyft'in daha büyük ve daha zengin rakibini zorlamak için daha fazla çalışması gerekecek.

Survey Monkey tarafından dört ay boyunca her iki uygulamadan da toplanan veriler, kullanıcıların Lyft ve Uber arasında yaptıkları tercihlere dair yeni bilgileri gün ışığına çıkardı. Lyft kullanıcılarının dörtte üçü Uber de kullanırken, Uber kullanıcılarının çeyreğinden biraz fazlası Lyft ile de seyahat ediyor. Uygulamaların günlük indirilme sayısında da Uber önde gidiyor; güncel durum 100 bine 25 bin şeklinde.

Survey Monkey, bu verileri mobil davranışlarının takip edilmesini kabul eden on binlerce kullanıcıdan topladığını belirtiyor.

Araştırma şirketi tarafından ortaya konulan veriler, Lyft CEO'su Logan Green'in Wall Street Journal'a verdiği demeçlerin ışığında daha anlamlı olabilir. Green, Lyft'i Uber'den farklı kılan nedir sorusunu şöyle yanıtlamıştı: "Biz insanlara daha iyi davranıyoruz. Sürücü otomobil kullanmaktan ve bizimle çalışmaktan mutluysa bu kendini gösteriyor. Daha mutlular. Aldıkları her müşterileride daha da iyi bir ruh halinde oluyorlar ve bu sayede yolcularını daha mutlu etmek için çaba gösteriyorlar. Her iki firmadan da aynı hizmet seviyesini alabildiklerinde, insanlar değerlerinin örtüştüğü firmayı desteklemeyi seçiyor."