Akıllı otomobil: Müthiş bir kavram, ancak gerçekte ne anlama geliyor? Olabildiğince çok miktarda karar süreci sürücülerin elinden alınmalı mı, yoksa bilgisayar donanımlı sistemlerin desteğiyle kontrol onlara mı bırakılmalı? Mercedes-Benz bu yaklaşımlardan ikincisini izliyor. Mercedes-Benz yardımcı sistemlerinin topluca "Akıllı Sürüş" olarak tanımladığı sistem, her şeyi sürücünün elinden almak için tasarlanmadı. İlk gerçek yardımcı niteliğindeki radara dayalı adaptif seyir kontrolü "DISTRONIC"in sunumundan bu yana 10 yıldan fazla zaman geçti. Günümüzde yeni E-Serisi sürücüleri, örneğin altı radar sensörü, altı kamera objektifi ve 12 ses ötesi sensörün "duyusal güçlerine" başvurabiliyor.
Temel fikir, güvenliği geliştirmektir. Teknoloji, riskli durumları önceden algılamalı ve durum daha da kötüye gitmeden gereksinilen eylemleri gerçekleştirmelidir. İşte yeni E-Serisi ve geleceğin S-Serisi otomobillerinde ilk kez yer alan ve yayalarla ilgili olanlar kadar kavşaklardaki olası tehlikeleri de önceden algılayan bu özelliklerle "BAS PLUS Acil Fren Destek Sistemi" ve "Önleyici Fren" sistemlerindeki işlevlerin de amacı tam olarak budur.
Bu işlevlerden ikincisini "BAS PLUS Kavşak Fren Yardımcısı" ele alıyor. Sistem, yandan bir başka aracın yaklaşmasıyla meydana gelen kazaların başlıca nedeni olan dikkatsizliği ortadan kaldırmak için görsel ve işitsel uyarı veriyor. Yeni yardımcı sistem, ilerideki tehlikeye karşı sürücünün dikkatsiz davranması halinde fren gücünü otomatik arttırarak yanlış muhakemeleri de düzeltebiliyor. Sistem 72 km/s hıza kadar çalışıyor. Yeni bir çalışmaya göre tüm kazaların dörtte biri kavşaklarda meydana geliyor ve bu sayede kişisel yaralanmalar azaltılabildiği gibi tamamen önlenebiliyor da.
Güvenliği arttıran sistem, aracın ön camına gömülü stereo kamera ile çalışıyor ve 3D sinema teknolojisine benziyor: Aracın 50 metre önündeki alanı üç boyutlu olarak 45 derece görüş açısıyla görüntüleyebiliyor. ve maksimum izleme genişliğini 500 metre gibi fevkalade bir mesafeye kadar arttırabiliyor. Kameranın iki "gözü" tarafından tespit edilen bilgi, radar sensörlerinden gelen verilerle birleştiriliyor ve ileride yolu kesen hareketli cisimlerin rotası hesap ediliyor. Stereo kamera ile radar sensörleri arasındaki bu etkileşim, yeni "BAS PLUS Önleyici Fren" fonksiyonunun sunduğu yaya algılama özelliğinde bulunuyor. Sistem, aracın önünde bir yaya algıladığında alarmı devreye sokuyor ve sürücünün tereddüt geçirmesi veya hiç tepki vermemesi halinde bağımsız olarak frenlemeye geçiyor. Uzmanların tahminine göre, bu sayede yayalarla çarpışma olaylarının yaklaşık yarısı ya tamamen önleniyor ya da vahamet derecesi daha düşük durumlarla neticeleniyor. Bu da bilgisayarlardan arzu edilen ek yardım için yeterli bir neden.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder