17 Ağustos 2016 Çarşamba

DİJİTAL PAZARLAMA &SOSYAL MEDYANIN FAYDALI ve ŞAŞIRTICI GERÇEKLERİ

DİJİTAL PAZARLAMA &SOSYAL MEDYANIN    FAYDALI ve ŞAŞIRTICI GERÇEKLERİ
 
 
Tüketicilerin %90'ı satın alma kararlarında internetteki yorumların etkili olduğunu düşünüyor.
 
Dünyadaki toplam internet kullanıcılarının %51'i, 2013'ün ilk çeyreğinde en az bir kere Facebook'a giriş yaptı.
 
Kadınlar erkeklere göre, markaların sosyal ağ güncellemelerini daha sık kontrol ediyorlar.
 
Sosyal ağların internet sitelerine yaratmış olduğu trafik %1,9 olurken, organik şekilde internet sitelerine ulaşanların oranı %41.
 
İnternet kullanıcılarının %71'i, Facebook ya da Twitter'da takip ettiği markanın ürünlerini satın almaya-o markayı takip etmeyen kullanıcılara göre- daha yatkın.
 
Diğer tüm online mecraların ortalaması düşünüldüğünde(organik arama ve ödemeli reklamlar dahil) Twitter, %2,17 ile en yüksek geri dönüşüm oranına sahip mecra.
 
İnternette her 60 saniyede neler oluyor?
Facebook'ta 1,8 milyon ''like'' gerçekleşiyor ve 350 GB'lık veri kullanılıyor.
Youtube'a 72 saat uzunluğunda video yükleniyor.
571 adet web sitesi oluşturuluyor, Wordpress'te ise 347 adet gönderi yayınlanıyor.
İşverenler aradıkları profesyonele ulaşmak için 11 bin arama yapıyor.
278 bin tweet gönderiliyor.
 
''Lütfen Yardım Edin'' ve ''Lütfen Retweet'' sözcüklerini içeren tweetler diğer tweetlere oranla %170 daha fazla retweet ediliyor.
 
İçinde resim bulunan paylaşımlar resimsiz paylaşımlara göre %53 daha fazla like, %104 daha fazla yorum alıyor.
 
Instagram kullanıcıları Instagram'da ayda ortalama 257 dakika zaman geçiriyor.
 
2017 yılında online video tüketiminin toplam internet trafiğinin %69'una ulaşması bekleniyor.
 
Pazarlama direktörlerinin %68'i sosyal medyada yatırımın geri dönüşünü (ROI) hesaplarken site trafiğini bir ROI göstergesi olarak kabul ediyor. Hemen ardından %63 ile fan/üye sayısı geliyor.
 
Facebook gönderilerinin ortalama olarak sadece %12'si arkadaşlarınıza/fanlarınıza ulaşıyor. Yani her fanı olan bir markanın gönderisi yaklaşık olarak 500 kişiye ulaşıyor.
 
Dijital mecralarda kar amacı gütmeyen kuruluşları destekleyenlerin %56'sı,  desteklemelerindeki en büyük etkenin hikayeleştirme (storytelling) olduğunu belirtiyor.
 
Tüketicilerin %61'i içerik sağlayan markaların ürünlerini satın almaya daha yatkın.

 

İlgi çekici içerik, bir markanın sosyal medyada takip edilmesinin ilk 3 nedeninden biri.
 
Linkedin, B2B şirketleri için diğer sosyal platformalara göre(blog,Twitter,Facebook vb.) %92 daha fazla müşteri adayı yaratıyor.
 
Ortalama Bir İçerik Pazarlama Stratejisi %2000 daha fazla blog trafiği sağlıyor, şirketin toplam gelirini ise %40 oranında arttırıyor.
 
Bir bloga sahip olan şirketlerin web siteleri, bir blogu olmayan şirketlere göre:
- %494 daha fazla indekslenmiş sayfaya sahip
- %97 daha fazla link alıyor
- %55 daha fazla ziyaretçi alıyor
 
Tüketicilerin %59'u online reklamlardan etkileniyor.
 
Akıllı telefon sahiplerinin %46'sı en az bir kere mobil reklam görüntülemiş bulunmakta ve bu
%46'lık dilimin yarısından fazlası satın alma işlemi gerçekleştirmiş.
 
Facebook'ta reklam veren aynı zamanda organik sonuçlara yönelik içerik oluşturan markalar, sadece organik sonuçlara yönelik içerik oluşturan markaların 5.3 katı daha geniş bir kitleye ulaşıyor.
 
Online tüketicilerin neredeyse yarısı markaların Facebook ve Twitter'da müşteri hizmetleri servisi sağlamasını beklerken, bu talebi karşılayan markaların oranı sadece %23.
 
Tüketicilerin %44'ü bir ürünü mağazaya gidip satın almadan önce, o ürünü internette araştırıyor.
 
Yapılan araştırmada, tüketicilerin %22'si satın aldıkları son üründen internet sayesinde haberdar olduğunu öğrendiğini belirtmiş.
 

Facebook ve Twitter üzerinden şikayet gönderen müşterilerin %25'i 1 saat içinde cevap bekliyor.
 
Kullanıcıların %70-%80'i, ödemeli reklamlarla ilgilenmiyor ve arama sayfasında sadece organik sonuçlara odaklanıyor.
 
Google sonuçlarından herhangi bir siteye giriş yapan kişi sitede ortalama 14,7 saniye zaman geçirirken, Bing üzerinden gelenlerde bu rakam 10,7 saniye.
 
2016 yılında arama motoru optimizasyonu için 2.2 milyar dolar harcama yapılacak.
 
Kullanıcıların %75'i arama sonuçlarında sadece ilk sayfaya göz atıyor.
 
Tüketicilerin %40.5'i, online aramalarına ve ilgi alanlarına paralel reklamlar görmek istiyor.
 
2017 yılında mobil cihazlarla internete bağlanma sıklığının, masaüstü cihazlarla internete bağlanma sıklığının önüne geçeceği tahmin ediliyor.
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder