21 Eylül 2016 Çarşamba

Cep Telefonları İMEİ Değiştirme

Her cihazın bir İMEİ numarası yani kimliği mevcuttur, bu İMEİ 'ler üretim aşamasında verilmektedir. İMEİ değişimi mümkündür. iPhone gibi açık kaynak olmayan işletim sistemlerinde bu mümkün değil. Fakat Android işletim sistemine ait cihazlarda bu değişiklik söz konusu olabilir. Çünkü açık kaynak kodlu olduğu için isteyen kişi ROM atabilir, cihaz işletim sistemi üzerinde istediği şekilde düzenlemeler, ,yetkiler ve değişlikleriler yapabilir. İMEİ değiştirmenin iki farklı yolu var, kod ile veya rom ile ilk başta sizlere kod ile nasıl imei atılır onu anlatayım.
Kod ile olan telefona göre değişiklik gösterebiliyor. Arama yapar gibi tuş takımı ile giriş yapıyorum.
·         *#*#3646633#*#*
·         *#112#*
·         *#111#*
·         *#8002#*
·         *#889988#*
Yukarıdaki kodlar ile imei değişikliği yapılabilir. Cihaza göre kodların hangisinin çalışıp çalışmayacağını değişiklik gösterebileceğini söylemiştim. # UYAN KOD # 'u yaptıktan sonra GPRS e giriyorum. Evet, şimdi orda imei 1 yazan kısma 15 haneli imei numarası giriliyor son 2 hane de değişebilir veya eski bir cihazınızın imei numarasını da yazabilirsiniz. Daha sonra 'write imei' yazan kısma tıklamamız gerekiyor. Sonra cihazı kapatıp yeni baştan açtıktan sonra işlem tamamdır.
Peki, size Örnek bir model için anlatımını yapayım.
Samsung Galaxy S3 modelinin imei kodunu değiştirme: *#*#3646633#*#* kodu yazdıktan sonra sonra ilk anlatımda da belirttiğimiz gibi GPRS ye giriyoruz oradan imei 1 yazan kısımdaki 15 haneli imei numarası var o rakamların isterseniz son 2 hanesini değiştirseniz farklı yapsanız da olur ya da eski telefonunuz varsa onun imeisini de yazabilirsiniz daha sonra write imei yazan kısma tıklayacaksınız. Son işlem olarak ta cihazımızı kapatıp açtıktan sonra işlem tamamdır. Artık yeni imei numaramızı öğrenmek için, *#06# yazıp arama yapar gibi görüntülüyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder